tag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post2208910064136926125..comments2020-10-25T19:32:40.873+02:00Comments on בלוג התמחות תקשוב ולמידה: מפגש פורום חינוך ב 2.12.09 - תקשוב מערכת החינוךד"ר גילה קורץhttp://www.blogger.com/profile/00994403296962259595noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-45679732553155443592009-12-04T11:21:07.161+02:002009-12-04T11:21:07.161+02:00דורית שלום,
חן חן על המילים המעודדות. אני שמחה שמצ...דורית שלום,<br />חן חן על המילים המעודדות. אני שמחה שמצאת עניין בפורום.<br />מה שבטוח שהדבר דורש המון, המון עבודת הכנה.<br />גילהד"ר גילה קורץhttps://www.blogger.com/profile/00994403296962259595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-7493920570477862922009-12-04T11:14:32.692+02:002009-12-04T11:14:32.692+02:00גילה,
בעקבות השתתפותי במפגש פורום החינוך שעסק בתק...גילה, <br />בעקבות השתתפותי במפגש פורום החינוך שעסק בתקשוב מערכת החינוך ברצוני, ראשית להביע את הערכתי על הארגון המעולה של הכנס - ארגון אינו חזות התוכן אולם הוא רב משקל בחוויתם של המשתתפים בו.<br />ובאשר לתכנים - חשוב לי לציין שהמגוון הרחב של הדוברים שהציגו את עמדותיהם, השקפותיהם, עיסוקם - הרחיב את היריעה ואיפשר הסתכלות מעשירה על הנושא באופן שמעורר מחשבות, הסכמות ואי הסכמות, משאלות לב...<br />למרות שהיו אלה "טעימות" בלבד הן בהחלט פתחו פתח להמשך דיון משותף ואישי של כל העוסקים בחינוך ובשילוב מיטבי של טכנולוגיות הלמידה במערכת.<br /><br />יישר כח <br />דורית סלעדורית סלעhttps://www.blogger.com/profile/17097894713916761541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-3645201637932874722009-12-03T20:26:11.164+02:002009-12-03T20:26:11.164+02:00לילי,
חן חן. אני שמחה שמצאת עניין במפגש אתמול.
גיל...לילי,<br />חן חן. אני שמחה שמצאת עניין במפגש אתמול.<br />גילהד"ר גילה קורץhttps://www.blogger.com/profile/00994403296962259595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-5848362214369464182009-12-03T18:41:29.775+02:002009-12-03T18:41:29.775+02:00נהניתי אתמול בכנס ההרצאות היו מאוד מעניינות ,בעיקר...נהניתי אתמול בכנס ההרצאות היו מאוד מעניינות ,בעיקר נהניתי מהרמאתו של פרופ' אבנר זיו כיוון שהנושא מאוד קרוב לליבי ,אכן שנותנים בידי המורים כלים,אפשרויות וגם תמיכה בית ספרית נראה כי הכל אפשרי.ליליhttps://www.blogger.com/profile/14835412564764306320noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-22435278269367887002009-12-01T14:49:05.049+02:002009-12-01T14:49:05.049+02:00לגבי השאלה: איך אפשר לדבר על תקשוב בשאין מחשבים בב...לגבי השאלה: איך אפשר לדבר על תקשוב בשאין מחשבים בבית הספר? כמובן, שאי אפשר, אבל בהרצאה אתייחס למקורות התקצוב ולתהליכים שעוזרים למחשוב בית הספר באופן ארצי ולא רק בבתי ספר ערביים.ד"ר נימר ביאעהnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-3099304373474211852009-12-01T14:40:28.091+02:002009-12-01T14:40:28.091+02:00חזונו של פרופ יורם עשת מהאוניברסיטה הפתוחה
לדעתי,...<b>חזונו של פרופ יורם עשת מהאוניברסיטה הפתוחה</b><br /><br />לדעתי, בכדי לשפר את האפקטיביות של תקשוב מערכת החינוך, מדיניות התקשוב צריכה להישען על מספר "רגליים", המהוות תנאי ליצירת סיכוי להצלחת התהליך:<br /> <br />1. חזון: על קובעי מדיניות התקשוב להגדיר את החזון התקשובי שלהם: האם הם מעוניינים שהתקשוב יהווה מנוף לשינוי תרבות בית הספר, או שהם מסתפקים בשיפור השגי התלמידים בתחומי הדעת השונים (כלומר: הגישה הרדיקלית לעומת הגישה המסורתית בהטמעה).<br />2. ניהול ושותפות: תהליך הטמעה יעיל חייב להתנהל, כך שכל השותפים בו (מנהלים, מורים, תלמידים) לוקחים חלק פעיל בתהליך.<br />3. תשתיות: על קובעי המדיניות, לדאוג לתשתיות אנושיות ופיזיות המתאימות לשימוש בטכנולוגיות לצרכי ההוראה. הדבר כולל בניית כיתוב המתאימות לפדגוגיה המתאימה ללמידה והוראה בסביבה טכנולוגיות (למשל, כיתות בעלות ארכיטקטורה "היקפית"). <br />4. קוריקולום וגישות הוראתיות: יש להתאים את תוכנית הלימודים ואת התפישות ההוראתיות המנחות את המערכת, ללמידה בסביבות טכנולוגיות. למשל: לא סביר להמשיך ולדבוק בגישות הוראתיות בהן המורה משמש מקור בלעדי לידע, בעוד המערכת מאפשרת ללומדים גישה חופשית למקורות מידע בלתי מוגבלים ברשת האינטרנט.<br />5. מיומנויות: על המערכת להדגיש פיתוח מיומנויות של אוריינות דיגיטלית, המאפשרת ללומדים ולמלמדים לעשות שימוש נבון בטכנולוגיות העומדות לרשותם. למשל: עצם השליטה בתוכנה לבניית מצגות, אינה מבטיחה הוראה יעילה בעזרתה. היא מחייבת הבנת מגבלות הכלי ויכולת הוראה מתאימה בעזרתו. הדבר נכון גם לגבי כלים להוראה מרחוק, כגון אינטרוויז, המחייבים את הלומדים והמלמדים להיות בעלי מיומנויות גבוהות של פיצול קשב. בנוסף, יש לפתח מיומנויות חשיבה ביקורתית לגבי מידע, שבלעדיהן, הופכים הלומדים והמלמדים ל"הדיוטות חסרי מנגנוני סינון ובקרה על הידע הזמין עבורם.ד"ר גילה קורץhttps://www.blogger.com/profile/00994403296962259595noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-2449302132635344372009-11-28T07:25:54.215+02:002009-11-28T07:25:54.215+02:00שאלות לדר' סיגל עדן:
אלו טכנולוגיות תקשורת ספ...שאלות לדר' סיגל עדן: <br />אלו טכנולוגיות תקשורת ספציפיות את רואה בשטח (במערכת החינוך המיוחד) כמעצימות את האוכלוסיות המיוחדות, דוגמאות מישראל... - האם קיימת מגמת התפתחות בתחום בשנים האחרונות וכיצד היא באה לידי ביטוי?<br /><br />כיצד את רואה את טכנולוגיית התקשורת הא- סינכרונית באה לידי ביטוי באוכלוסיית לקויי הלמידה, המתקשים לקרוא ולהביע עצמם בכתב?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-3350882580692858122009-11-28T07:15:19.698+02:002009-11-28T07:15:19.698+02:00שאלה לפרופסור אבנר זיו:
האם ההומור מצליח להשתלב גם...שאלה לפרופסור אבנר זיו:<br />האם ההומור מצליח להשתלב גם במפגשי למידה מרחוק? האם הוא שונה מההומור הקיים במפגשי פנים מול פנים?<br /><br />אשמח לשמוע על מחקרים הנעשים בתחום ההומור המתפתח בטכנולוגיות שיחה א- סינכרונית (פורומים, אימיילים וכו')Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-88519832591532499132009-11-28T07:10:49.963+02:002009-11-28T07:10:49.963+02:00שאלה למר גדעון זיילר:
האם וכיצד אתם מנסים להטמיע ...שאלה למר גדעון זיילר: <br />האם וכיצד אתם מנסים להטמיע את הטכנולוגיה שלכם במיגזר החינוכי? באלו קשיים אתם נתקלים, וכיצד אתם מתגברים על הקשיים :-) ??<br /><br />שאלה נוספת: מה זה גזעוניזם? איזו תכונה זה מבטא???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-49316721430962124752009-11-26T22:27:41.579+02:002009-11-26T22:27:41.579+02:00לד"ר ביאעה - איך אפשר לדבר על תקשוב כשאין מח...לד"ר ביאעה - איך אפשר לדבר על תקשוב כשאין מחשבים לילדים בבית ספר שאני מלמד?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8137047167715971476.post-55044986585538481792009-11-26T22:25:17.544+02:002009-11-26T22:25:17.544+02:00שאלה לגדעון זיילר: האם יש הבדל בין ארגונים עסקיים ...שאלה לגדעון זיילר: האם יש הבדל בין ארגונים עסקיים לארגונים חינוכיים מבחינת שילוב התקשוב?Anonymousnoreply@blogger.com