קוראים

10.9.2008

לו הייתי שר/ת החינוך-- הצעות תלמידי הקורס טכנולוגיות ידע קיץ 08

בשיעור האחרון בקורס טכנולוגיות ידע (10.9.08) התבקשו הסטודנטים לבצע את התרגיל הבא:
לא היית שר/ת החינוך מה היתה הפעולה/מהלך שהיית מבצע/ת בהקשר התקשוב.
להלן הצעות הסטודנטים
:
  • מכינה את בתי הספר לשינויים לפני להתחיל ביישומם בשטח כדוגמת: השתלמויות מורים, הכנת תשתיות בבית ספר. הנימוק: הרבה תכניות חדשות כמו אפק חדש התחילו ליישם בלי להכין אתהמורים-- הכנה פיסית בשטח והרבה תכניות נכשלו לפני זה. כל ממשלה חדשה מתחילה תכנית ללא הכנה מתאימה.
  • הייתי מציבה יעדים חדשים בכל הרמות ובכל התחומים. יש צורך לשינוי רדיקלי מגן ילדים ועד ללימודים הגבוהים. הייתי יוצרת קבוצות פעוןלה המורכבות מאנשי מקצוע ומאנשי שטח שיבנו תכנית אחידה לכל המדינה. נימוק: צריך לדעת מה עושים, ללמוד את הנושאים ואת השטח כדי לבנות תכנית מדוייקת אופרטיבית לעבודה בפועל.
  • הייתי מעביר מבחן או מבדק ידע או בקיאות בטכנולוגיות חינוך. לאור התוצאות הייתי מחייהב כל מורה לעבור השתלמות בנושא זה. נימוק: טכנולוגיות הידע הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעבודתנו, לשם חדשנות וכדי להתתפטר מכל שיטות ההוראה המסורתיות הישנות שלא מתאימות לזמננו.
  • היינו מחייבים כל בית ספר שיהיה בו בעל תפקיד מומחה בתקשוב שידריך את הצוות, ילווה אותו בשילוב תקשוב במקצועות הלימוד ויהווה אינטגרטור בין מקצועות ותכני הלימוד השונים בבית הספר כמו גם בנושאים חינוכיים אינפורמטיבים וכדו....נימוק איש תקשוב זה יהווה כח עזר לטובת בית הספר ומערכת החינוך בכלל בסיוע להטמעת נושא התקשוב במערכת החינוך. הוא יסייע למורים להתמודד מול הטכנולוגיה ילווה אותם בתהליך ויראה באופן כוללני את הנעשה בבית הספר בתחום. אנשי תקשוב אלו יוכלו לקיים קשרים והשלמויות בין בתי הספר במחוז ובמישור הארצי.
  • הייתי משנה את שיטת בחירת מנהל במיוחד בימינו עם כל הפרוטקציות. הייתי לוחץ על הממשלה בכל הכיוונים על מנת לקבל תקציב על מנת להחדיר שינויים בבתי הספר מבחינות שונות, מבחינת תקשוב השתלמויות ועוד.
  • הייתי מממש את פרוייקט מחשב לכל ילד+חיבור לאינטרנט חינם וללמד את הילד באמצעות המחשב מכיתה א. נימוק כדי שתהיה למידה מתוקשבת.
  • הייתי מקימה כיתות חכמות וכתומות בכל בית ספר. משלבת בין החינוך המסורתי ומעצימה יותר את החינוך המקוון. בונה מערכת תמיכה ומכישירה את המורים. נימוק העולם הטכנולוגי מתפתח ומתעצם וקיים פער בין החינוך המסורתי לעולם הטכנולוגי. חובתה של מערכת החינוך להתאים את עצמה אל המציאות המשתנה.
  • משקיעה בהשתלמויות מורים אכותיות עם מרצים מעודכנים המחייבים התנסויות בשטח. נימוק המורים הם המשאב.
  • הייתי מעסיקה אנשי מחשבים מתחום החינוך לפתוח תכוניות לימודים ומערכי שיעור מותאמי טכנולוגיה. נימוק הטכנולוגיה העשירה תתרום לתלמיד רק אם המורים יוכלו להשתמש בה בתבונה
  • הייתי פותר את הבעיה הראשונה של מערכת החינוך בכך שהייתי חושף את כל ציבור המורים לטכנולוגיה. גורם לגירוי ולרצון שלהם להתמחות בהכנת מערכים והשמוש בהם ולאחר מיכן מתחיל מכיתה א חשיפה למחשב עם משמעת ללמידה נימוק המורות מפחדות מהטכנולוגיה ולכן אין חשיפה והתנסות.
  • הייתי מתקין בכל כיתה מחשב, מסך ומצגת. נימוק שינוי משיטת ההוראה הפרונטלית היבשה.
  • הייתי דורשת חדרי מחשבים מתוחזקים ומאובזרים כראוי בתוך בי"ס לווי טכני מקצועי ולא על ידי מורה מהצוות. הדרכה למורות, נמוק על מנת לשפר ולקדם את שילוב התקשוב בהוראה וכדי לעודד ולתמוך במורים.
  • הייתי משקיע בהקניית מיומנויות ואסטרטגיות ולא בציונים והשגים. מבטל את המבחן הפסיכומטרי.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום לכם אני מבקשת צרכים שחסר לנו
כל הצעות מקובלת
קודם כול לתת שעות מחשבים מספיק לכתה
אבל קודם כול להכין חדר מחשב תקין עם חיבור אינטרנט
גם לכניס מחשב לכל כיתה
להכין מורים לתת לם השתלמיות מתאימות
וגם לתת לכל נושא עוד שעה שילוב הוראה במחשב

אנונימי אמר/ה...

אילו הייתי שר החינוך
על אף החשיבות העצומה הטמונה בשילוב טכנולוגיות המתוקשבות בתהליך הלמידה, חלק לא מבוטל מהמורים רואים את התקשוב בעיקר ככלי מידעני, המאפשר הרחבת נגישות הלומדים למידע. למידה שיתופית באמצעות מחשב מקוון, אינה נתפסת אצלם כפדגוגיה מועילה. ולכן על מנת לנצל את הפוטנציאל החינוכי ביישום גישות קונסטרוקטיביסטיות בהוראה מתוקשבת, הייתי כשר חינוך תומך בהכשרת מורים מתאימה על ידי כך שנאפשר למורים להתנסות בלמידה פעילה ושיתופית כלומדים בסדנת מורים, כך נוכל להשפיע על אמונותיהם לגבי הערך המוסף הגלום בשימוש בטכנולוגיות מתוקשבות בתהליך הלמידה הבית- ספרי, וזה לדעתי המנוף אשר יניע את המערכת לעידן הבא. הטכנולוגיה כבר כאן אבל צריך לדעת איך להשתמש בה. השנוי טמון בשימושים ולא במכשור הטכנולוגי.

אנונימי אמר/ה...

למרות שהשאילה לא רלוונטית מבחינתי אחרי הנסיון הלא מוצלח של השר הערבי הראשון,אך למרות זאת הייתי עושה הכשרה מקצועית לסגל ההוראה בבתי הספר ולחשוף אותם על הרב טכנולוגיות חדשות אשר ניתן לשלב אותם בתהליך הלמידה ויתרמו לפידגוגיה.