קוראים

10.1.2009

לו היית שר/ה החינוך...

לקראת סיום הקורס טכנולוגיות ידע (ינואר 2009) התבקשו הסטודנטים לענות על השאלה הבאה:

לו היית שר/ת החינוך ליום אחד מה היית מחליט/מבצע לשילוב טכנולוגיות ידע במערכת החינוך בישראל?
להלן מדגם תשובות..

19 תגובות:

אורי אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך:
1.הייתי מצייד כל מורה במחשב נייד(מדברים על זה).
2.הייתי עושה השתלמות לפי צוותי מקצוע לתתת להם את האפשרויות הרלוונטיות.
3. יותר עמדות מחשב למורים ולתלמידים.
4.יותר מטלות מתוקשבות לתלמידים כשעורי בית.

אנונימי אמר/ה...

שלום מבקשת צרכים שחסר

1) לתת שעות מחשבים מספיק לכתה
2) להכין מורים לתת לם השתלמיות מתאימות 3
) לכל בית יהי יעוץ פדגוגי ויועץ טכנולוגי
4) לספק מעבדות מחשבים עם חיבור אינטרנט וציוד היקפי כמו חד קרן או לוח חכם וגם 5 מחשבים לכל כיתה

5) וגם להוסיף לכל מקצוע עוד שעה שילוב הוראה במחשב

6) לספק מחשבים לילדים שלויכולים לקנות מחשב וחיבור לרשת

אנונימי אמר/ה...

סליחה
גם בניינת סביבות מתוקשבות בשפה ערבית כי חסר הרבה

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך:
1. תחילה הייתי מקטינה את כמות התלמידים בכיתות ומגבילה לעד 20 הכיתותלמידים בכיתה.
2.הייתי מכניסה מחשב ומקרן לכל כיתה.
3. מעבירה השתלמויות למורים בנושא התקשוב כשהמורים יקבלו תגמול כספי גבוה על שעות ההשתלמות ועל השימוש בטכנולוגיה בתוך הכיתות.
4.מקשיבה לצרכי המורים כי הם באים מהשטח ויודעים הכי טוב מה צריך וראוי לשפר.

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך:
א.הכשרת מורים בתקשוב עפ"י תחומי הלימוד.
ב.מכניסה לכל כתת מחשבים מקרן
ג.מקטינה את מס' התלמידים בכתה.
ד. בהתאם למס' התלמידים בכתה מחשב לכל 2 תלמידים.
ה. יותר מטלות מתוקשבות

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך :
-הייתי משקיעה בטכנולוגיות ומקימה מערכת הדרכה ותמיכה במורים.
-הייתי מחייבת את המורים ואת המנהלים לעבור השתלמות הכשרה לעבודה בסביבות עתירות טכנולוגיה וכמובן נותנת תגמול כספי בהתאם.
-הייתי משפרת את היחס בין מספר התלמידים למחשב ,ומשקיעה במשאבים הבאים:חיבור לאינטרנט בכול כיתת לימוד,מקרן,טכנאי מחשבים צמוד לכול מוסד חינוכי.
-הייתי מחלקת מחשבים לתלמדים מיעוטי יכולת על מנת לצמצם פערים דיגטליים.
-הייתי משלבת אינטרנט וסביבות למידה מתוקשבות בתוכנית הלימודים הקיימת על פי מקצועות הלימוד.
-הייתי משקיעה בבניית מאגר מידע ממוין ועשיר של חומרי הלמידה ומכשירה את המורים ואת התלמידים לשימוש נבון בו.
-הייתי מפתחת שימוש במציאות מדומה ומשחקים ממוחשבים ככלי לחינוך.

אנונימי אמר/ה...

בעקבות מבצע עופרת יצוקה, למדתי שישנם מספר דברים שחובה לשנותם:
1. יש לדאוג שמערכות שאמורות לשרת קבוצה גדולה של אנשים יפעלו בהתאפ גם בזמן של עומס קווי.
2. יש לדאוג כי המורים ישלטו באפשרויות שונות של תקשוב וישתמשו בטכנולוגיות אלה במהלך הלימודים.
3. יש להקים מערך תמיכה שמטרתו להיות זמין לכל שאלה 24 שעות ביממה, זאת על-מנת לאםשר את ייעילות ומהירות העבודה.

אנונימי אמר/ה...

אילו היתי שרת החינוך:
1- היתי מציידת כל מורה במחשב נייד וממקצעת אותו בטכנולוגיות החדשות.
2- יותר שיעורי מחשב לתלמידי הכיתות
3- ציוד טכנולוגי מתקדם בכל בתי הספר.
4- מענה זמין לכל המורים לבעיות טכנולוגיות שונות- מרכז תמיכה.

אנונימי אמר/ה...

טוב לו הייתי שרת החינוך אז קודם הייתי מבטלת את הבגרויות כי מבחני בגרות לא מאפשרים חופש פעולה או לחלופין מבחני בגרות ב 2-3 מקצועות שהם יהיו חוברה וכול השאר יהיו בחינות פנימיות כאשר לאוניברסיטה יהיו מבחיני קבלה . ובנוסף כל מה שנאמר פה בפורם שהוא טוב . ובמיוחד לתגמל את המורים המורים הם ראש קטן רק כאשר הם נדרשים לתרום ללא תגמול , ואז המערכת תראה כיצד הדברים מסתדרים לבד . בנוסף אני חושבת שמקבלי ההחלטות צריכים להיות מורים בעצמם ולא פרופסורים שלא לימדו בפועל אפילו יום אחד כלומר לפטר את כל הועדות וליצור אותם מאנשי שטח .

אנונימי אמר/ה...

אילו הייתי שר החינוך
על אף החשיבות העצומה הטמונה בשילוב טכנולוגיות המתוקשבות בתהליך הלמידה, חלק לא מבוטל מהמורים רואים את התקשוב בעיקר ככלי מידעני, המאפשר הרחבת נגישות הלומדים למידע. למידה שיתופית באמצעות מחשב מקוון, אינה נתפסת אצלם כפדגוגיה מועילה. ולכן על מנת לנצל את הפוטנציאל החינוכי ביישום גישות קונסטרוקטיביסטיות בהוראה מתוקשבת, הייתי כשר חינוך תומך בהכשרת מורים מתאימה על ידי כך שנאפשר למורים להתנסות בלמידה פעילה ושיתופית כלומדים בסדנת מורים, כך נוכל להשפיע על אמונותיהם לגבי הערך המוסף הגלום בשימוש בטכנולוגיות מתוקשבות בתהליך הלמידה הבית- ספרי, וזה לדעתי המנוף אשר יניע את המערכת לעידן הבא. הטכנולוגיה כבר כאן אבל צריך לדעת איך להשתמש בה. השנוי טמון בשימושים ולא במכשור הטכנולוגי.

אנונימי אמר/ה...

לו היית שר חינוך היתי בודק רמת התקשוב של המורים האם הם באמת יכולים לשלב טכ' בשיעורים בבית הספר, האם יש להם את הכלים המתאימים לעבודה בסביבה מתוקשבת כי ההתחלה של הצלחת התקשוב מתחילה ביכולת המורים

אנונימי אמר/ה...

הייתי משנה את תפיסת הטכנולוגיה לגבי מורים, מכריח בתי הספר להקים אתר בית ספרי ללמידה מתוקשבת, כך שנתן לתלמיד מיומניות טכנולוגיות חדישות שיתאימו לעידן הזה.

אנונימי אמר/ה...

למרות שהשאלה בשבילי היא לא כל כך רלונטית אחרי הנסיון הלא מוצלח של השר הערבי הראשון במדינה, מה שלא נותן סיכוי לפנטזיה זו לפעם שנייה, הייתי מעביר השתלמויות לכל סגל ההוראה בבית הספר בנושא טכנולוגיות מתוקשבות, וכמו כן מספק מחשב לכל מורה.

אנונימי אמר/ה...

אילו הייתי שרת חינוך הייתי
1. מתחילת בבניית רשותות אלחוטויות רצניות בכל בית ספר. (היום הרשתות קורסות עם כל שינוי במזג האויר.
2. הכנת מערך השתלמויות לכלל המורים מגן עד יב' יעילות ומעשיות לשימוש בטכנולוגיות. מהן המורים ימאו עם תוצרים אותם יביאו מיד חכיתתם.
3. הכנת (GOV) מאגר דינמי, מאורגן, מגוון וזמין למורים מקוטלג לפי מכלול המקצעות מגן עד יב'. מאגר מתחדש שנוספים אליו מידי יום חומרים איכותיים לעידוד שילוב הטכנולוגיות.
4. הגדלת מערכת השעות הכיתתית בהן לפחות חמש שעות ללמידה פעילה עם המחשב. ולא רק לעבודת בית מגוייסת מחשב.
5. הקצאת איש טכני זמין למספר בתי ספר שתפקידו לעזור למורים החרדים ממחשבים ותיקון תקלות טכניות הצצות במחשבים.

אנונימי אמר/ה...

היי גילה הודעתי נשלחה בלי כוונה תחת הכותרת אנונימי
הכותבת מרצ'י

אנונימי אמר/ה...

הטכנולוגיה מנוף משמעותי לשינוי פני החברה.
בית הספר חייב להתחבר לסביבה, אחרת יהפך לבלתי רלוונטי (סלומון 2000).
אילו הייתי...
א. שאלון מקדים למורים כדי לברר מהי מידת השימוש של המורים במחשב? מה הידע של המורים במחשב? מתי ולמה משתמשים במחשב, כדי ולקבל תמונת מצב מערכתית.
ב. שאלון מקדים לתלמידים – תלמידים שיש להם מחשב, הידע במיומנויות מחשב, מה נוהגים לעשות במחשב...
ג. הגדרת יעדים ארציים, יישוביים, בית ספריים (כולל גנים).
ד. הכנת תוכנית פעילות בהתאם לממצאים ותפיסה שהתוכנית נתונה לשינויים (בהתאם לצרכים שיעלו מ"השטח").
ה. חלוקת תפקידים והכשרת בעלי התפקידים (מבנה ארגוני בבתי הספר, כולל אדם שבתחום אחריותו לתת תמיכה טכנית, תחזוקה שוטפת)
ו. הכנת תוכנית פעילות בבתי הספר שמטרתה לשלב בין ההוראה המסורתית להוראה המקוונת. התוכנית תכלול הקניית מיומנויות מחשב בשילוב תחומי התוכן.
ז. מחשב לכל ילד (לפחות באזורים שהמצב הסוציו- אקונומי נמוך).
ח. מחשבים לבתי הספר (מחשבים, כיתות חכמות, רשת ישובית/ ארצית)
ט. משוב ורפלקציה לאורך התהליך(לקבלת תמונת מצב לגבי ההתקדמות) באמצעות פורום מיוחד.
י. מתן מענה באמצעות השתלמות שמטרתה "להיות שם"
יא. שאלונים בקרב תלמידים, כדי לבדוק שביעות רצון מדרך הלמידה, תהליכי למידה וקשיים, האם התפתחה אינטראקציה לימודית וחברתית? באיזו דרך הכי נוח לך ללמוד? למה? (בכל בית ספר)
יב. שאלונים בקרב מורים, כדי לבדוק שביעות רצון בשיפור ההוראה והלמידה (בכל בית ספר).
יג. שינוי התוכנית בהתאם לקצב ההתקדמות של האוכלוסיה באותו בית ספר.
יד. הערכת הלומדים ע"פ תהליך הלמידה (הכנת מחוון)

אנונימי אמר/ה...

בסיום הקורס כולנו משלימים , לפחות אני, עם חשיבות הטכנולוגיה כאמצעי עזר ומשלים לתהליך הלמידה, לן הייתי שר חינןך מחפש להקים מנגנון אחר, טכנולוגי בודאי, להסתכל אל ובתןך בתי הספר בעיניים אחרות חוץ מהעיניים של המנהלים והמפקחים , הם אינם יודעים דבר על הקורא, לפחןת במגזר שלי. תודה

אנונימי אמר/ה...

1. להכניס לכל הכיתות- כיתות חכמות.
2. מחשב לכל ילד בו יוכל להציג משימות מתוקשבות שהכין.
3. השתלמויות מורים בנושאים מתאימים.

הלמידה על ידי המורה תגוון ותשולב באמצעות המחשב וכשילד ילמד מחשבים וישלוט בתחום זה דרך כיתות חכמות, הכנת מצגת P.P. שליטה בוורד ואקסל וכן בשימוש בתוכנות גרפיקה מתקדמות יותר הוא יהיה חלק מה-121.
"כי אם אתה לא שם-אתה לא קיים."

אנונימי אמר/ה...

ההחלטות שהייתי מקבלת כשרת חינוך ליום אחד בנושא הטכנולוגי הן:
1.הקצאת משאבים לפיתןח התקשוב בבי"ס.
2.פיתוח והשתלמויות למורים מומחים בנושא ומחשב נייד לכל מורה.
3.השתלמןוןת בית ספריות לתקשוב לכלל המורים ותמיכה מלאה של משרד החינוך והרשות המקומית לקידום הנושא.
בניית תוכניות מפורטות ומסועפות לפיתוח הטכנולוגי בבית הספר.
קיום ימים מרוכזים לנושא הטכנולוגי ותחרויות יצירתיות ולימודיות בין בתי ספר ובין כיתות שונות.
.