קוראים

18.3.2009

מה עדיף- הרצאה פנים אל פנים או הרצאה חיה וירטואלית?

ביום חמישי ה 19.3.09 התקיימה הרצאה חיה וירטואלית לתלמידי מגמת טכנולוגיות. הרצאה זו החליפה את המפגש הכיתתי. בסיום ההרצאה התבקשו התלמידים להביע את עמדתם: מה עדיף- הרצאה פנים אל פנים או הרצאה חיה וירטואלית? הנה תגובותיהם

17 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לדעתי שיעור וירטואלי לא יכול להחליף שיעור פנים אל פנים, הדינמיקה שקיימת ב"אמיתי" לא מתרחשת בוירטואלי .
אולי זו השעה המאוחרת שהשפיעה, פשוט היה לי קשה להתרכז.

אנונימי אמר/ה...

אני רוצה להגיד שבאופן כללי נהנתי, כיוון שהלמידה נעשתה מהסביבה המוכרת לי. שנית לצערי היו לי מספר ניתוקים ואחד מהניתוקים היה מאוד ארוך ולא הצלחתי לחזור וכשכבר חזרתי ראיתי שההרצאה המשיכה בלעדיוקצת התאכזבתי שלא הרגשתם שאני לא איתכם אבל כשראיתי שזה קורה לעוד אנשים הבנתי שאי אפשר לעצור את ההרצאה וחייבים להמשיך ומה שכן טוב זה שיש הקלטה.אני אישית חושבת שהרצאה פנים מול פנים עדיפה על הרצאה וירטואלית כי בהרצאה כזו יש נטו למידה ואין יותר מידי גורמים מסיחים כמו בוירטואלית אבל תמיד טוב מידי פעם לגוון זה הופך את הלמידה למעניינת ומאתגרת.

אנונימי אמר/ה...

האנונימית זו סלעית בטעות לחצתי בלי שם סליחה

אנונימי אמר/ה...

אני חושב שהנסיון היה מאוד מעניין אנחנו כסטודנטים במגמל מידענות חייבים לחשף גם לשיטות אלה של למידה למרות הקשיים שיפגשו אותנו . כמות הידע ומקורות הידע שעומדות לשרת את ציבור מאוד מענינות וחשובות וכדי לנצל וללמוד מהם.
אני אישית במנהלת המדב"ס מאוד משתמשים בטכנולוגיה זו להעברת הרצאות לבתי הספר זה חוסך לנו הרבה כח אדם ומשאבים ואני חושב שזה טוב מבחינה כלכלית. ומצד שני אני לא מתעלם מהרצאות פנים אל פנים כי יש הערך הסמבולי הפשוט הקוליע למטרות השיעור ולתכנים הקשר האיש פנים מול פנים הרגשות החיוכים האמיתיים לא התמונות שהשתמשנו זה דיין טוב.
אבל אישית אני מעדיף את הרצאה חיה וירטואלית כי זה יותר קל לי אולי כי אני יותר שולט במחשב

עמית פלג להב אמר/ה...

אלמלא הבעיות הטכניות הרבות שליוו את ההרצאה הוירטואלית;
אלמלא השעה המאוחרת;
ואם גם באמת היה כורח ריאלי לקיים את ההרצאה מרחוק (ולא רק לצורך התנסות בטכנולוגיה) -
יתכן שדעתי אודות לימוד כזה היתה יותר אוהדת.
כרגע, על סמך "הטעימה", שאולי גם לא מייצגת, אני מסיימת בגעגוע למיפגש חי.

אנונימי אמר/ה...

למעשה לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו אינטראקציה פנים אל פנים עדיפה מבחינת הקשר הנוצר בין המרצה ללומדים ובין הלומדים עצמם,אינטראקציה זו דורשת מהלומד להגיע למקום מסוים ובזמן מסוים ואילו הרצאה חיה וירטואלית מתקיימת במקום ובזמן הנוח ללומד אך מאבדת את האינטראקציה בין המרצה ללומדים ובין הלומדים בנוסף יש בעיה של תקלות בטכנולוגיה,מיקרופון בעיות של קשר ושמיעה לדוג' טלי איבדה את הקשר כשנכנסנו לאתרים,ויש קושי לשבת מול המסך לזמן ארוך.

אנונימי אמר/ה...

טוב קודם הייה כיף שלא הייתי צריכה לצאת מהבית . ויכולתי לשבת בכסא נוח בבית . היו לי בעיות תקשורת לא רבות אבל היו . מדי פעם לא שמעתי מה גילה אמרה וחששתי לענות שאולי לא הבנתי את השאלה . זה אולי בגלל שאנחנו פעם ראשונה בשיעור כזה. היו חסרים לי התלמידים סביבי. הנתוק הוא רב זה כאילו לומדים לבד למרות שיש עוד תלמידים מקושרים . וזה יכול להיות בעיה כי לא הרבה מסוגלים לילמוד בצורה כזו . בסה"כ אני אהבתי לילמוד בצורה וירטואלית כי לי אישית זה יותר נוח אבל אני חושבת שזה לא יכול להחליף כול מקצוע ויש מקצועות שלמידה וירטואלית לא מתאימה לו , כמו שיש תלמידים שלא מתאים להם לילמוד בצורה וירטואלית.

אנונימי אמר/ה...

נחנו נמצאים בעולם מתקדם לכן חשיפה לכלי טכילוגיה חדשים מאוד מעניין אבל אני באמת נהניתי יותר מתרגיל לא שמעתי כל דבר ברגע הרגשתי שאני מנותקת יצאתי ונכנסתי הרגשתי שמנותקת לא יודעת על מה מדובר ממתינה להקלטה
בגלל בעיות טכנית מעדיפה יותר מפגש פנים מול פנים זה גם תלוי במספר תלמידים בקבוצה קטנה יהיה מצליח יותר אבל לא יכול ליצר אוירה לימודית כמו בכיתה
תודה שנתנת לנו הזדמנות

אנונימי אמר/ה...

לדעתי הרצאה F2F עדיפה- חד משמעית.
סיבה עיקרית - שיעור וירטואלי חי מהסוג שעשינו (ווימבה) דורש התייחסות להרבה גורמים במקביל - מסך/לוח, התכתבויות של תלמידים, הקשבה (ללא שפת גוף/פנים של מרצה) וכו'. כתוצאה, היכולת להתרכז ולהבין את התכנים הנלמדים פוחתת. ייתכן ועם הנסיון, זה משתפר. בעיה עיקרית שניה היא מצד המורה- אני משערת שללא קשר עין, יש קושי רב לדעת האם התלמידים עוקבים אחר הנעשה, האם הם מבינים וכו'.
סיבות נוספות - היכולת להגיב כתלמיד מוגבלת יותר.
תקלות טכניות מונעות את התקדמות השיעור לתלמיד או אף הקבוצה כולה. התקלה יוצרת תסכול ועלולה להפריע לקשב גם כשנפתרה הבעיה.
צריך שקט מוחלט בבית. אצלי זה היה אתגר מאוד לא קל. 3 ילדים, בעל וחתול...
איכות השמיעה לא תמיד טובה. אצלי היו קטעים ששמעתי מקוטע. גם זה יוצר תסכול וקושי בהבנה.
חשוב מאוד לקבוע כללים כפי שעשית: מתי מותר לדבר, הנחיה משותפת לשיטוט באתר, עצירה לשאלות וכו'.
מצד שני... זו הייתה חוויה. נהניתי מכל רגע (אבל החדשנות תפחת בפעם הבאה).
דפנה

אנונימי אמר/ה...

אני אישית נהנתי מאוד במפגש חי מהתכנים ומיכולת לגלוש בו זמנית לצורך הכרה, למידה וכו'. יחד עם זאת מפגש פנים מול פנים עדיף, משום שקיימת אינטראקציה, חווים פחות בעיות טכניות, כמו כן חשוב קשר עין...אבל זה נחמד לנסות משהו חדש, לדעתי הפקתי לקחים, למידה וחוויה!!!

אנונימי אמר/ה...

למידה פנים אל פנים עדיפה על תקשורת וירטואלית. קשה היה לשבת ליד המסך למשך זמן רב . דרש ריכוז רב. הגירוים בבית רבים יותר מסביבה לימודית מסודרת. השעור היה איטי יותר ובעיות הטכנולוגיה השפיעו גם הן.

אנונימי אמר/ה...

מעניין, בעיות טכניות - הגלישה באתר נתקה אותי מהמשך ההרצאה. לדעתי צריך לשלוט גם על גלישת התלמיד ולהחזירו להרצאה. הקול לא תמיד ברור, לפעמים מקוטע.
לדעתי, אנחנו עדין בתפר בין ההוראה הפרונטלית לבין ההוראה המקוונת כפי שהיא צריכה להיות.

Inna אמר/ה...

קשה לומר בצורה חד-משמעית. במפגש פנים מול פנים קיימת תחושת הלמידה המשותפת שהסביבה נותנת, וזה הסר לי במפגש המתוקשב. עם זאת אני חושבת שלהרצאות המתוקשבות יש מקום:איכות המערכת די טובה-רואים, שומעים, ובנוסף זה חוסך זמן הגעה למכללה.

אנונימי אמר/ה...

קשה להסיק אחר התנסות יחידה בלמידה סינכרונית מרחוק - מה עדיף? ניסיתי לא להתמקד בבעיות הטכניות וניתוקים שקרו ופגעו במהלך התקין של השיעור. חשבתי יותר על היכולות שיש לכלי הזה ועל תפקידים השונים של המרצה והתלמיד במערכת כזו. שיעור כזה מורכב מאוד עבור המרצה והוויה אחרת עבור התלמיד. לי באופן אישי, היה קשה יותר להתבטא, כאשר נדרשנו להגיב. כאילו היתה חסרה במה, משהו לא זרם. אני חושבת, שככלי גוון הוא נחוץ.מקווה שנחזור על הניסיון הזה שוב.

אנונימי אמר/ה...

לדעתי,למידה וירטואלית היא כמו כל שיטת לימוד אחרת-יכולה להיעשות טוב או יכולה להיעשות רע.אם למפגש פנים מול פנים יש יתרון הקשור לאינטראקציה בין המשתתפים,אז ללמידה וירטואלית יתרון נלווה של הכרה ושימוש בטכנולוגיה.אני חושבת שהכל עניין של הרגל!!!
אני אישית נהנתי מאוד מהמפגש.

אנונימי אמר/ה...

שיעור וירטואלי לבדו אינו יכול להחליף למידה פנים מול פנים. בשיעור הוירטואלי היתה חסרה לי האינטראקציה שמתקיימת בכיתה, לראות את המרצה ןהתלמידים האחרים.
במהלך השיעור התנתקתי כמה פעמים ונאלצתי לצאת מהמערכת ולהתחבר שוב, דבר שקטע את רצף השיעור.
לשיעור הוירטואלי יתרון (שהוא גם חיסרון) לא צריך לצאת מהבית!
באופן אישי אני טיפוס של בוקר והשעה המאוחרת בו התקיים השיעור לא איפשרה לי להתרכז בשיעור.

אנונימי אמר/ה...

לדעתי- כרגע והדגש הוא על כרגע שיעור וירטואלי לא יכול להחליף שיעור אמיתי. הבעיות הטכניות- יש להתייחס אליהן בכובד ראש משום שהן גורמות ליתרון של השיעור הוירטואלי על f2f- ללכת לאיבוד. מבחינת השליטה של המרצה בשיעור - אין ספק שהמערכת הוירטואלית- עושה רק טוב למעביר השיעור בעניין זה...
בעניין הדינמיקה יש בעיונת אבל אני מייחס את זה לשעה המאוחרת