קוראים

7.1.2011

מטלת רשות: עם המנהל/ת במעלית...

שלום,
הוזמנתם למוסד חינוכי לייעץ כיצד ניתן לשלב את התקשוב בתהליך ההוראתי-לימודי.  מתברר שחדר המנהל/ הוא בקומה השמינית ולכן נכנסתם למעלית. יד המקרה, והמנהל/ת הצטרף למעלית. במהלך הנסיעה מבקש/ת מיכם המנהל/ת להסביר לו/ה למה כדאי לשלב את התקשוב במוסדו/ה. עליכם לשכנעו עד להגעת המעלית לקומה השמינית..
בבקשה שתפו אותנו בדברי תשובתכם (זכרו יש לכם זמן קצוב מהקומה הראשונה ועד השמינית).

7 תגובות:

אריאל מויאל אמר/ה...

בהתחשב בעובדה שחדר המנהלת בקומה השמינית, ובוודאי בדרך תעצור המעלית במס' קומות כמקובל, לפיכך, אפתח ואומר:
מנהלת יקרה, לידיעתך, בית ספר חייב לצעוד קדימה יחד עם הקידמה הגלובלית בעולם – אין אפשרות אחרת!
עולם התקשוב הפך לחלק בלתי נפרד מעולמו של הילד היום, מייל, פייסבוק, you tube הכל זמין מידי, הכל מהיר, מלא גירויים חזותיים ושמיעתיים, הילד כבר מזמן אינו פסיבי אלא אקטיבי, קורא, רואה, מגיב, שוב מתבונן, מגיב. הכל מהיר הכל כאן ועכשיו ולכן מערכת החינוך חייבת להפסיק לדבר על משברים או לבכות על אסונות שקורים מקדמה יתירה ולהתאים את עצמה לעולם בו חי הילד, מהירות, סיפוק מיידי, גירויים בלתי פוסקים תוך מתן אפשרות לתגובה מהירה מצד התלמיד, חלפו מן העולם השיעורים הפרונטאליים בהם המורה מרצה והתלמיד מקשיב ופסיבי.
על מנת לצעוד עם הקידמה- רצוי ולמעשה חייב לשנות את כל דרך עבודת המורה ולהתאימה לקידמה ולצרכי התלמיד - זה כאן ועכשיו!
יש לצייד את הכיתות במקרן ומחשב נייד, המורה מכין את השיעור בביתו, מכניס אותו ולאתר הכיתתי בפורטל הבית ספרי לעיון חוזר של התלמיד בבית.
המורה יוכל לבנות מצגת מלווה שיעור אשר תספק לתלמיד עניין, ויזואליות וקישוריות לאינטרנט להמחשות, תוך מיקוד הלמידה, וכך המורה יאפשר לתלמיד להגיב בשיעור הן בשיחה והן בעבודה. כל החומרים אגב, יוכלו להשאר ולהשמר בפורטל / מאגר בית ספרי ויבנו משנה לשנה.
את כמנהלת, תוכלי לקיים ישיבות וירטואליות בפורומים מתאימים לכך תוך שימוש בgoogle docs למסירת מידע ותקשורת רב ערוצית עם הצוות ותמצאי בזה יעילות וזמינות הכרחית, בית ספרך יוכל להתחבר לתוכנת "משוב" בה כל מורה ירשום את ציוני התלמידים, התנהגות בשיעור בon line וכך יהיה קשר הדוק , רציף וממוקד על הישגי התלמיד והתנהגותו בין הורה, תלמיד ובית הספר.

כנראה הגענו, קומה שמינית, הדלת נפתחת ובהחזיקי את העינית אני מסיימת: מנהלת יקרה, אם את באמת מעונינת להתגבר על "הפחד שבך"(כי זה הדבר היחיד שמסביר את חוסר ההשתלבות בתקשוב עד כה) ושבית ספרך יצעד ויהיה בקדמת הבמה העולמית מבלי להרגיש שמערכת החינוך נמצאת מאחורה, היום כבר מאוחר היית צריכה להתחיל לעשות זאת כבר אתמול!
אריאל מויאל

אביגיל ויקסלבוים אמר/ה...

אם תעצום לשניה את העיניים תיזכר שכשהיינו ילדים, לאחד מהילדים היה בכיתה מחשב קומודור 64. כל הילדים רצו אליו לראות את פלאי הטכנולוגיה.
היום יש לך את האפשרות לתת לכל התלמידים מכל שכבות האוכלוסיה להגיע לטכנולוגיה הכי מתקדמת, להקנות להם מיומנויות הנדרשות בחברה של המאה 21 כך שיוכלו להשתלב בחברה ובעולם העבודה בצורה הטובה ביותר.
היום המחשב זמין לכל אחד. התלמידים יודעים יותר מאתנו. בוא ונקרב אותם אלינו ונלמד אותם בסביבה הטבעית שלהם. ניתן להם כלים להתמודד ולהתמצא עם המידע שהם חשופים אליו.
אני יכולה להגיד לך באחריות כי הטכנולוגיה החדשה נותנת תוצאות באיכות ההוראה, בהישגי התלמידים, בהתייחסות לשונות התלמידים, ברצף למידה בין ביה"ס לבית, בשיפור התקשורת בין המורים לתלמידים ובקבלת משוב בזמן אמת.
ניתן להטמיע אותה בקלות בביה"ס והיא יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף למוסד החינוכי והרבה מאוד זמן.
אם אתה תטמיע את הטכנולוגיה בביה"ס אני יכולה להבטיח לך באחריות שתוך זמן קצר תגלה שהתלמידים נהנים להגיע לביה"ס ומסרבים לעזוב.
תלמידי ביה"ס והמורים יהיו גאים בך על האומץ שלקחת על עצמך להטמיע מערכת כ"כ חשובה ומתקדמת בביה"ס.
אם הילד שלי היה תלמיד בביה"ס זה מה שהייתי רוצה שיקרה!
האם אתה רוצה שנקדם את בי"ס למאה ה-21, מה אתה חושב על זה?

רוית רוזן אמר/ה...

מנהלת יקרה...
התאמת מערכת החינוך למאה העשרים ואחת זהו היעד החשוב ביותר. הטכנולוגיה כבר כאן ואנו צריכים לנצל את היתרונות שלה: ספרי לימוד דיגיטליים הכוללים יכולת קישור למקורות נוספים אפשרות לעדכן את הספרים ולוותר על הצורך להוציא מהדורה חדשה - הוזלה ניכרת במחיר, הפחתה של המשקל שהתלמידים נושאים על גבם ושמירה על איכות הסביבה, למידה שיתופית, תוכנות שוטפות וזמינות, שילוב האינטרנט וכלים ממוחשבים.
יש לצייד את המורים במחשבים ניידים מקרן רמקולים וברקו בכל כיתה. ליצור מאגר פתוח של שיעורים מתוקשבים שבו יוכלו המורים להשתמש, לדון לחלוק ידע ולפתח שיעורים מענינים ומאתגרים.
אנו שואפים שהתלמידים ירכשו את מיומניות המאה עשרים ואחת ויצאו ממערכת החינוך מוכנים להשתלבות בחברה ובעולם העבודה בצורה טובה ביותר.

נעמי פורת אמר/ה...

המעליות היום עובדות מאד מהר... אין זמן להרבה מלל ולכן הייתי מתחילה ישר בלב העניין...
מנהלת יקרה (או אולי מנהל?!?!)כמו שלא יהיה נכון לפתוח כתה ללא חשמל, כסאות, שולחנות וכלי כתיבה - כך בעידן היום לא יהיה נכון לפתוח כתות ללא מחשבים, לוח חכם, ברקו וטכנולוגית מולטימדיה מתוקשבת...
והנה הגענו לקומה השמינית והמנהל נשאר עם ההשוואה בין חשמל לתקשוב - היום כבר לא חיים בלי שניהם...
מקווה שהצלחתי :)
נעמי

liat2304 אמר/ה...

נכנסתי למעלית ופתאום החשיך! הבנתי שאני לא לבד. הדלקתי פנס באמצעות אפלקצית הפנס שהורדיתי באייפון שלי. האישה שעמדה מולי אמרה נפלאות הטכנולוגיה עומדים לרשותינו בכל עת.
ציינתי בפניה שהטכנולוגיה כבר איתנו מזה כמה שנים, אך לא כולם יודעים לעשות בה את השימוש הנכון. אם נחשוב לרגע כמה קל יהיה להשתמש בטכנולוגיה במסגרת בית הספר ובחינוך, נוכל לתת מענה לתלמידים השונים, ובעיקר לתלמידים בעלי לקויות למידה.
תלמידינו כבר שם ולנו אסור להישאר מאחור. אז עם קצת אומץ והמון רצון, כולנו נצליח לכבוש ולהשתלב בטכנולגיה המאה 21.
והגענו לקומה השמינית...

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
דיקלה בוסקילה אלימן אמר/ה...

השהייה במעלית קצרה ולכן עליי להיות עניינית וברורה.
אסביר לה : נכון , הורגלנו לספרומחברת ,לוח וגיר-שעם הזמן הפכו לטוש ולוח מחיק ,מורה מלמד ותלמידים בהקשבה. אך מבלי שנבחין התפתח יקום מקביל : זהו העולם הטכנולוגי ,שהרי היום כל ילד שולט ביישומי המחשב והאינטרנט בפרט.
לפיכך,אין מנוס מכך שגם אמצעי הלימוד יהיו ברי שינוי .לדוג': לוח חכם,ברקו,ספרי לימוד דיגיטליים (שימוש נרחב במחשב) ויכולת קישור למקורות נוספים.
לסיכום,אם זהו העתיד בואו נתעל אותו ללמידה מאתגרת.