קוראים

7.1.2010

לו היית שר/ת החינוך- לקבוצת תואר ראשון

לו היית שר/ת החינוך ליום אחד מה הייתה ההחלטה המרכזית, התכנית שהיית/ת מבצע לשם שילוב התקשוב במערכת החינוך הישראלית?
יש לענות כתגובה לרשומה זו

56 תגובות:

אורלי אלאוף אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי הופכת את כל הכיתות לכיתות חכמות עם לוח חכם ומחשב ליד כל ילד עם מיקרופון ואוזניות.
הייתי מקשרת את כל הילדים לכל העולם לצבירת ידע על מקומות אחרים,לקשירת קשרים חברתיים ועוד.העולם יהפוך להיות כפר גלובלי ומוטב שנהיה חלק מהתהליך כמה שיותר מוקדם.
הייתי מבטלת את כל צבירת הידע ומלמדת את ילדי ישראל להפיק ידע ממאגרים שיש בכל השפות.כך הייתי גורמת להם להסתקרן ולרצות ללמוד גם שפות.
הלוואי
אורלי אלאלוף

מוחמד עליוה - לוד אמר/ה...

לו הייתי שר חינוך, ( שר ערבי בממשלת נתניהו ??? ) הייתי בלי עצלנות מורה על :
1. תוכנית רב-שנתית, להכשרת מורים לעידן שילוב התקשוב במערכת החינוך הישראלית .
2. ישיבה דחופה עם שר האוצר, הפנים, התשתיות , כדי ליישם תוכנית חיבור כל הערים במדינה לאינטרנט באמצעות לוויינים. כמו היישוב הבדואי " חורה " שבנגב.
3. לכל תלמיד מחשב מולו בתוך השולחן, דומה לזה שיש במכללה .
4. לא הייתי שוכח סביבה מתוקשבת לשאר המגזרים בשפות ערבית, רוסית, אמהארית ....
5. מקרן , שהופך את הספר אלקטרוני – קינדל - למסך גדול בהתאם, סיוע בטכנולוגיה זה אפשרי .
6. הפיכת כל תחום בית הספר לאינטרנטי נגיש אלחוטי .
7. עמדות מחשבים בכל פינה נגישה למורים ולתלמידים .
8. מאגר מתוקשב בכל המקצועות, זמין לתלמידים ולמורים .
9. צוות ארצי מיוחד של מורים תפקידו לשמור ולעדכן מאגר זה .
10. כל מורה מגיע עם המחשב הנייד שלו ... אין ספרים !!!! ??? ( מאונס ) .
11. אט אט עבודות הבית תכחד, ובמקומן יהיה מטלות מתוקשבות .
12. כל הבחינות נהפכות למתוקשבות, כולל הפסיכומטרי ושאר בחינות הקבלה האחרים .
13. סיוע בידי ההורים ע''י שיתוף בהרצאות והדרכות בנושא .
14. עזרה לילדים מיעוטי היכולת שאין להם מחשבים בבית .
15. איש האחזקה הקונבנציונלי יהפוך לטכנאי מחשבים מדופלם .
16. בתור שר חינוך בעל " שארית ערכים " מנסה למנוע הפיכת שעורי וחוגי הפעילות הספורטיבית למתוקשבת כשאר המקצועות !!!!! ???? .
17. אל דאגה, עניין של זמן והכול יסתדר !!! .

שר החינוך לשעבר עליוה מוחמד - לוד אמר/ה...

משבר קואליציוני
בוקר טוב לכם שוב,
קיבלתי על הבוקר שיחת טלפון מדניאל הרשקוביץ', שר המדע והטכנולוגיה , והייתה השיחה הזאת בינינו :
הרשקוביץ' : בוקר טוב לך כבוד שר החינוך הטרי עליוה מוחמד .
מוחמד : בוקר מבורך לך ידיד השש אבל ....
הרשקוביץ' : צר לי לקטוע אותך ( הטון שלו עולה... ) אבל עם כל הכבוד לך, אני מבין שעדיין אין לך ניסיון אבל יד דברים שאי אפשר להעביר אותם ולהעלים עין, עם כל הכבוד לך ולרצונותיך, אתה עושה דברים שלא היו מאז שר החינוך הראשון זלמן שזר...
מוחמד : כבוד השר הרשקוביץ', תרשה לי להסביר לך דבר קטן לפני שאתה ממשיך במילים שלך שנוחתים עליי כדורבנות על הבוקר, אני כבר ....
הרשקוביץ' : שמעתי שאתה מתכנן פרויקט ייחודי מסוגו בשיתוף כמה ממשרדי הממשלה, בתוך התעלמות ממשרדי וממני אישית כשר המדע והטכנולוגיה, ומי כמוך יודע שהפרויקט החדשני שלך הוא חייב לעבור מתחת לידיים שלי, ובל יעבור בלי אישורי !!!
מוחמד : כבוד השר דניאל הרשקוביץ', עד כאן, הגיעו מים עד נפש, אני מנסה להגיד לך שאני כבר לא שר, והחלום הזה כבר נגדע ...
הרשקוביץ' : סליחה ... סליחה ... לא התכוונתי, ממש סליחה בשנית, אז מי שר החינוך החדש ???
מוחמד : את האמת אני לא יודע, אנחנו בסביבות 80 ממועמדות ומועמדים, לך תדע תור מי עכשיו, אולי כיפאיה או הילה, אולי אנפאל , סיגל,כבוב, גומאנה, רוית או גבריל .... הרשימה ארוכה, וכל אחד והרעיונות ( שיגעונות מתוקשבות שלו ) .
הרשקוביץ' : אני לא אתן לקרקס הזה להימשך, תכף אני מתקשר לראש הממשלה .... סליחה על ההפרעה, ושיהיה לך יום נעים, להתראות .
אני מניח את הנייד ומנסה להירדם שוב, אבל צלצול הנייד בשנית לא מרפה ממני, אני מסתכל בצג הקטן, נחשו שם מי מופיע שם ! כבוד הרב "יעקב ליצמן" שמכהן כסגן שר הבריאות, וממלא תפקיד שר הבריאות - מבלי לשאת בתואר הרשמי, - איזה מדינה חולה - , אני מתאר לעצמי שיגיד לי למה לא זומן לישיבה , הפרויקט הזה של אינטרנט לווייני בכל המדינה מהוה סכנת לבריאות כלל האוכלוסייה שהוא אחראי עליה .... .
אמרתי אני לא עונה, מה לי ולכל התקשוב הזה , משתיק את הטלפון הנייד ומתחיל לנמנם בשנית ...
שוב אני מקבל הבהובים של אור קטן שמגיע מהצג של הנייד... מעניין מי זה עכשיו, מסקרנות אני לוקח הטלפון ומביט בחצי עין... ריבונו של עולם... שר החקלאות ... זה מסכן את הטבע, את האקלים, האוזון, העופות המהגרים ..., ליברמן, שר החוץ ושר "האיום האסטרטגי" לשעבר, גם הוא יש מה להציע בנדון, ואיך אפשר להשתמש בניסיון שלו בתחום הלוויני ......
באופן ספונטאני אני זורק את הטלפון, שם הכרית על האוזן , מתכרבל בשמיכה ... ויושן .... .
מאין לי לישון !!! מרגיש יד מונחת עלי ומנדנדת אותי... מוחמד ... מוחמד ... אמרתי זהו ! עכשיו הגיעו אלי עד למיטה, אולי זה שר הביטחון ואיתו מפכ''ל המשטרה...ומאחריהם ראש הממשלה ???
פוקח חצי עין מעומעמת ... זאת אשתי ...אומרת בלי גידופים, ותפסיק לדבר שטויות, מה אתה מנופף בשתי הידיים ... אתה חושב שאתה עומד על דוכן הכנסת !!! תישן טוב ותישן על הצד השני, אולי תישן ותפסיק להפריע לי .
אני פוקח את שתי העיניים מביט ימינה ושמאלה... אין יו''ר הכנסת, אין שרים וחברי כנסת שמפהקים או ישנים... מסתובב על הצד השני ... אני נתפס בחיוך גדול מבלי שתרגיש אישתי, שלא תגיד נו מה עכשיו ? אני ממשיך לחייך ... ומביט "במחשב" עם הפרצוף השחור של הצג שתופס לו פינת החדר ...

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד, הייתי מחליטה על מנת לשלב את התקשוב במערכת החינוך בישראל שבכל כיתה יהיה מחשב לכל ילד וגם למורה בזמן שהמורה מסביר תהייה לו מן תוכנת השתלטות על כל המחשבים של הילדים וכך התלמידים יוכלו לראות בדיוק למה המורה מתכוון ולהיכנס בדיוק לאן שהמורה מכוון אותם. כאשר המורה מסיים להסביר לילד תינתן זכות חופשית ללא השתלטות המורה ליישם את מה שהמורה הסביר קודם בכיתה.

דבר אחר שהייתי משלבת במקום שיעור האומנות הרגיל והידני שנימצא בכל בית ספר יהיה ניתן לשלב את תוכנות הגרפיקה ולייצר אומנות גם דרך המחשב וכך התלמיד יוכל להציג את עבודותיו גם במערכת האינטרנט כאשר יעלה את עבודותיו לאתרים שירצהולשתף את כולם במה שיצר.

זה מן המעט שהייתי עושה לו הייתה לי הזדמנות להיות שרת החינוך...
הילה מגור/הולצמן

Unknown אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך הייתי מוסיפה מספר דברים למערכת הלימודית:
1. כדי שכל התלמידים יהיו עם אותה רמת ידע בסיסית הנחוצה לשימוש בטכנולוגיות החדשות, הייתי מקצה שעות לימוד במערכת לרכישת ידע ביישומי המחשב והאינטרנט, החל מבתי ספר יסודיים. השיעורים הנ"ל יכללו לדוגמא הוראת אופיס, מיומנויות חיפוש במאגרי מידע וטכניקות שיתוף בטכנולוגיות הקיימות. בצורה זו ניתן לישר קו בין כל התלמידים שחלקם חשופים יותר וחלקם חשופים פחות למיומנויות המחשב.
2. ארגון השתלמויות לכל המורים ביישומי המחשב.
3. חיוב כלל בתי הספר להפעיל אתר אינטרנט בית ספרי פעיל למטרת העברת חומר לימודי והודעות לתלמידים ולהורים.
4. הקלטת מערכי שיעור בוידיאו, והעלתם לאתר בית הספר לטובת תלמידים חולים או תלמידים שרוצים לחזור על השיעור שוב.
5. הפעלת פורום שיעורי בית אחה"צ, בו התלמידים יוכלו להיעזר במורה במשך שעה אחת ביום, שתיכלל במערכת השעות של המורה (בתוספת תשלום כמובן...)
6. הקצבת משרה לאיש טכני שידריך את המורים והתלמידים לפתרון בעיות טכניות.

שבת שלום וסופ"ש נעים

נינה לוי

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך ליום אחד הייתי מחליטה החלטות ברמת הכשרת המורים לדור המחר והחלטות על צמצום כיתות הלימוד,הכנת טכנולוגיה, הכוונת התלמידים להתמודדות עם יום המחר- אקטואליה, טכנולוגיה, יצירתיות ואתגרים חדשים. בעניין הכשרת מורים הייתי יוזמת פעילות להקניית שיטות הוראה חדשניות, עדכניות המותאמות לחברה של ימינו.
שרון שלמון

אנונימי אמר/ה...

"לו הייתי שרת החינוך..."

כן,כן....
זהו חלום במציאות משתנה .כמעט בכל יום,ממשלה מתחלפת ושרי חינוך גם הם אך ליבם אינו נתון לגורם האנושי המשמעותי ביותר בעיניי.
אם כן,כשרת החינוך בראש ובראשונה הייתי מחליטה על התגייסות לאומית של כל המורים להשתלמויות מעמיקות ,רלוונטיות ומקצועיות בתחום התקשוב והטכנולוגיה העדכנית ביותר.
מעמידה את כל מורי המדינה כבעלי הידע בתחום ומעצימה את ההון האנושי היקר הזה,אשר בידיו החינוך של דור העתיד,דור ילדנו (שכרגע יודעים יותר מאיתנו).
מלמדת את המורים:
-שימוש במיומנוית המחשב על כל גווניו.
-שינוי והתאמת תכני הלימוד לטכנולוגיה המואצת.
-לאפשר לשפר את דרכי עיבודו של המידע ואת אמצעי ההמחשה שלו.
-לאפשר לתלמידים רכישת ידע ומידע במסגרות בלתי פורמליות, באווירה לא מאיימת, בקלות ובאינטנסיביות מרובה.

ובעיקר בעיקר מטפחת את ההון האנושי של המורים מתוך אמונה מלאה כי הם אלו שיובילו את דור העתיד לבוגרים אחראיים,חושבים,מבחינים בין עיקר לטפל,בעלי אמת משלהם ועוד ועוד.
אם המנהיגות יודעת לאן פנייה-כך גם המונהגים שבעקבותייה.
בהצלחה לך אדוני שר החינוך
סיגל בן אברהם

ג'ברין אבוכף אמר/ה...

ג'ברין אבוכף
לו הייתי שר החינוך
1-הייתי מורה על חינוך פתוח ודו קיום כול אחד ילמד במקום שירצה את המקצוע שירצה ערבים עם יהודים ויהודים עם ערבים
2-דורש ונלחם על הגדלת תקציב החינוך
3- הכשרת מורים במקצועות שונים במיוחד בנושא המחשב ובשליטה בו
4-שילוב הילד החריג בחברה ע"י הכשרת מורים לחינוך המיוחד והעברת התלמיד לאחר מכן ממסגרת חינוך מיוחד לחינוך רגיל
5-מעקב אחרי הילדים החריגים ולדאוג להם למסגרות מתאימות לצרכים שלהם
7- מחשב בכול כיתה על מנת לחשוף את התלמידים למחשב ויכירו אותו
8-לספק ציוד מתאים לתלמידים החריגים ( כסאות ,מחשב עם אותיות גדולות ועוד)
9-דואג שכול מנהל בבית הספר יהיה בקשר עם ההורים וישתף אותם בהצלחות
ובכשלונות של הילד שלהם
10- השתלמויות ורענון למורים כול תקופה מסוימת
11- כול מורה יעבור השתלמות בנושא המחשב וישלוט בו היטב
12-לחבר ביתי ספר לחשמל ולרשת אינטרנט במיוחד בדרום הארץ
13- לתת ארוחה חמה לכול תלמיד ומיזוג בכיתות בהתאם למזג האוויר

גברין אבו-כף אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך:
1-דורש ונלחם על תקציב גדול יותר לחינוך על מנת לספק מחשבים לכול בתי הספר
2-החדרת המחשב לכול בתי הספר וחיבור כול בתי הספר לרשת אינטרנט במיוחד בתי ספר בדרום
3-הכשרת מורים בתחום המחשבים על מנת להוריד חרדת המחשבים המופיעה אצל המורים והתלמידים כאחד
4-החדרת המחשב לחינוך המיוחד במיוחד לכיתות ליקויי למידה ולתלמידים שיש להם נכות פיזית ובעיות במטוריקה העדינה
5- בשיתוף פעולה עם בתי הספר וגורמי רווחה הייתי עוקב ובודק משפחות מיעוטי יכולת על מנת לספק לילדיהם מחשבים
6-מקצה שעות לימוד במערכת לטובת ידע ולימוד יישומי מחשב ואינטרנט
7-ארגון השתלמויות ורענון למורים בנושא יישומי המחשב על מנת למצוא את ההיבטים בהם המחשב יכול לתרום באופן יחודי
8-מחשב בכול כיתה ולצמצם מס התלמידים בכיתה
9-מספק לחינוך המיוחד מחשבים שיתאימו לצרכים שלהם (מחשב עם אותיות גדולות וזוהרות וכו)
10-חלק מעבודות הבית התלמידים יגישו דרך המערכת ובאחריות מנהל בית הספר לבדוק את זה
11-מחשב נייד לכול מורה על מנת להעשיר אותם מבחינה מקצועית

אנונימי אמר/ה...

עדי גנאים
לו הייתי שרת החינוך ליום אחד אני הייתי מבצעת מספר שינויים.
במקום ספרי הלימוד והמחברות הייתי מכניסה מחשב לכל תלמיד בכיתה.
כאשר תפקידה של המורה יהיה לכוון את התלמיד ללמידה עצמאית.
בנוסף לא לבטל לחלוטין את הכיתות הרגילות שבהם ניתן יהיה ללמוד כקבוצה ושם לעבוד על הפן החברתי ויכולת עבודה קבוצתית.
לפי דעתי לא ניתן יהיה להחליף את המורה באופן מוחלט כי כפי שציינתי הפן הערכי ריגשי וחברתי הוא חלק בלתי תלוי בהתפתחותו של הילד.
דבר נוסף שחשוב לי לשנות הוא שכאשר אומקים חוק חינוך חובה.
מחובתה של המדינה לממן את כל ההוצאות של התלמיד כולל הוצאות נלוות.
תלבושת אחידה, ספרי לימוד (במידה ולא יהיה מחשב לכל ילד)טיולים שנתיים,כלי כתיבה וכד'.
אני מלמדת בבי"ס שיש בו הרבה בעיות סוציואקונומיות וזה אומר חוסר היכולת של ההורים לממן הוצאות נלוות (שלא לדבר על מחשב בבית).
לסיכום יש לדעתי הרבה ליקויי במערכת החינוך ובמידה והייתי שרת החינוך ולו ליום אחד הייתי משנה בראש ובראשונה את הבעיות שציינתי.

Unknown אמר/ה...

לו אני הייתי שרת החינוך, הייתי מתחילה בלתקצב סך גדול הרבה יותר למען מחשבים בכל בתי הספר!
הסמכת מורים לשיעורים ביישומי מחשב החל מיסודי, רכישת מיומנות א, ב של תוכנות בסיסיות ולאחר מכן שיעורים משולבים באנטרנט כדוגמת פורומים לימודיים בגדר כניסה חובה, מטלות בלוגים, מבחנים מקוונים וכיוצא בזאת.
בבית הספר בו אני חונכת, חיפשתי כיתה ויום אחד פתחתי דלת לכיתה ובה היו כ 30 מחשבים חדישים, מסכים שטוחים, שולחן לצד כל מחשב וכיסא, וכמובן לוח וטוש.
זה היה המקום המושלם לדעתי בביה"ס.
שיעורי חובה המשלבים הוראה כיתתית ויישומי מחשב מתקיימים שם בכל יום.
לצערי, בהרבה בתי ספר אין ה facilityוהתקציב לכך.
לו הייתי שרת החינוך, גם אם ליום אחד, הייתי מתעוררת.

לינור בן-שפרוט.

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד..
ואו יום אחד לא מספיק אבל בכל זאת אנסה לנצל את היום הזה עד תומו.

ראשית, הייתי מפרסמת יום עיון בכל אמצעי התקשורת על מהפכת התקשוב ויתרונותיה הרבים למען עתיד ילדנו במערכת החינוך בישראל.
בנוסף, הייתי מקצה אמצעים בכל בתי הספר כמו מחשב לכל ילד עם מדריך צמוד שיסביר איך ניתן לתפעל את המחשב בכדי להמיר אותו במורה.
איך ניתן להשתמש בו בכל מקום, בכל זמן, איך מקבלים מענה, איך משתפים חברים, איך מוציאים אינפורמציה מכל אתר אפשרי ועוד.

כמו-כן, הייתי מחייבת כל מורה ומורה להיות נוכח בימי השתלמות בנושאי התקשוב וזאת על מנת לחסוך מהם שאלות ללא מענה ומצב של חוסר ידע אל מול התלמיד המשתכלל..
זאת ועוד

יסמין מימון

ורד זהר אמר/ה...

"לו הייתי שרת החינוך ליום אחד..."
הייתי משנה את תרבות בתי הספר בארץ לתרבות מיחשובית, ובכדי לערוך שינוי בסדר גודל זה אשתמש בהדרגה ברעיונות החכמים שנכתבו כאן. אבל... לא נשכח את הילדים ממשפחות המצוקה שלהם אין מחשב ,אינם יכולים לשתף פעולה בלמידה מרחוק ולערוך פעולות מתוקשבות. לכן, הייתי מוסיפה ונותנת לכל משפחה במצוקה כלכלית שיש לה ילדים בגילאי חינוך חובה מחשב וזאת בהתאם להמלצת הרווחה, לרישום וכן לעמידה בתנאי קבלת המחשב. אני מקווה שבתהליכי שינוי יכללו גם את הילדים מהאוכלוסייה החלשה ויקדמו אותם על מנת שיהיו חלק בלתי נפרד מתהליך השינוי במיחשוב.
בתקווה לשינוי ורד זהר

אנונימי אמר/ה...

שירלי טל :

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד, היתה לי המון עבודה להספיק!!!קודם כל הייתי מוציאה את כל המורים(צעירים ומבוגרים) לסדנאות תיקשוב, מי שלא ירצה לעבור אותן יאלץ לפרוש....
הייתי מכניסה לבית הספר כיתות מחשבים על מנת להעביר שעיורים לתלמידים בתקשוב, במתקונת של שיעור דו שבועי לכל כיתה(במערכת השעות) כדי להתחיל להכיר את הנושא לעומק וללמד את התלמידים שגם זאת אפשרות ושניתן לשלב לימודים פרונטאלים בשילוב עם מערכות מיחשוב. שיהיה בהצלחה!
שירלי טל

עיסא כפאייה אמר/ה...

עיסא כפאייה
לו הייתי שרת חינוך היה לי הרבה מה לעשות :
מחשוב :
> תוכניות למחשוב כיתות לימוד , לכל תלמיד חייב להיות מחשב או לפטופ . תלמידים במצב סוציואקונומי נמוך יקבלו סיוע כספי מגופים ועמותות שמקימים בעזרת שרד החינוך ובתמיכתו .
> אינטרנט אלחוטי בכל בית ספר.
>לכל כיתה או מספר כיתות יש פורום שדרכו יכולים התלמידים להעלות שאלות ולקבל תשובות לקבל הודעות מהמורה , לקבאתר האינטרנט של הפורום יכיל גם חומרי עזר ומאגרי מבחנים משנות קודמות .
בגרות :
> הקצאת שעות לימוד נוספות לצורכי חזרה ותרגול .
>הקמת מאגרי בחינות עם פתרונות למקצועות מעבר לבסיסיים .
פסיכומטרי :
> הייתי מורידה מהמשקל של הבחינה הפסיכומטרית לטובת הבגרות .
מורים :
>כל מורה חייב לעשות השתלמויות לאורך כל הקריירה שלו .
אוכלוסיות מיוחדות :
> אוכלוסיות בהם יש אחוזי הערכה נמוכים כמו זכאות לבגרות ,יש להקצות תוכניות ותקציבים לתיקון ושיקום כמו למשל במגזר הערבי והחרדי .

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שהתקשוב תופס חלק נרחב מאוד כיום. לו הייתי שרת החינוך הייתי רוכשת יותר מחשבים לכול בתי הספר בארץ, שלכול ילד יהיה מחשב משל עצמו. כמובן מדגישה את הדברים הטובים ואת ההיתרונות שיש בתקשוב, מכשירה ומבצעת השתלמויות למורי בית הספר לשימוש וידע נרחב במחשבים ובאינטרנט וגם לתלמידי בי"הס.כמובן שהדבר דורש תקציב ענק, אך בשביל החינוך בישראל ולקידומו דרושה הרבה עבודה ומאמצים ותקשוב הוא אחד הדברים שיכולים לסייע לכך.

הילה טלמור

Unknown אמר/ה...

<b אילו הייתי שר החינוך ליום אחד הייתי דואגת שהסטודנטים במכללות למורים ילמדו היטב שילוב טכנולוגיות בעבודתם.כל מקצוע יהיה לו אתר בית משלו המתפקד כמרכז למידה וירטואלי באתר הקורס ניתן יהיה למצוא חומרי עזר והעשרה,קבוצות דיון,מערכת מטלות מקוונת שילוב וידאו און לין שעורים מוקלטים התקשורת בין התלמידים תתקיים דרך הצט.
וידאו קונפרנס מכל רחבי הארץ מכל כיתה ניתן לראות מנחה ,כתות אחרות לדבר בחופשיות דרך שדור אינטרנט בזמן אמת ולפנות למנחה בצט.כתה וירטואלית העברת שעור דרך רשת האינטרנט מהמחשב של המורה אל התלמידים. התלמידים צופים במצגות ויזואליות שכוללות הסברים הדגמות סרטונים ועוד אינטראקציה בין המנחה לתלמידים. המנחה נותן רשות דבור וכך נישמעים כל משתתפי השעור.

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד:
א.הייתי נותנת תקציב לכל בי"ס לבנות מס' מסוים של כיתות חכמות(בואו נהיה מציאותיים לא ניתן להפוך את כל הכיתות לחכמות)
ובכך מחייבת את מנהלי בי"ס לבנות במערכת שעות ששיעורים מסוימים יהיו בכיתה החכמה (לדוגמא-שיעורים בהם ישנו דפוסי קושי לאורך שנים)
ב.מכניסה למערכת השעות פעמיים בשבוע שיעור :תיקשוב,בו מגיע מרצה חיצוני והמורה והתלמיד (ואפשר גם להזמין הורים)ישבו יחד וילמדו,המורים יוכלו להיעזר בתלמידים-"מכל מלמדיי השכלתי" מצד אחד העצמה לתלמיד ומצד שני המורה נחשף לעולם החדש ואינו חושש מהמחשב (ומהתלמיד).

רוית תירם.

בדיר ורקא כפר קאסם אמר/ה...

במערך החינוכי קיימת בעיה שמתבטאת בהשגת ציונים נמוכים במקצועות שונים אצל תלמידי התיכון,הדבר שנתן לשיפור דרך שילוב תקשובי.
תלמידי בתי הספר היסודיים צריכים להתחיל מוקדם להשתלב לתחומי התקשוב,הכנת עבודות ומטלות דרך המחשב,להתקשר דרך המחשב והבלוגים השונים גם בשעות הלימודים עם המורים שלהם.
בטכנולוגית התקשוב קיים תוכן עשיר ורב שיביא יותר להישגי לימוד יותר מוצלחים.
והייתי ממליצה למורים- וזה דרך משרד החינוך- לספק אפשריות להחזקת מחשבים לכל תלמיד והקצאת שעות נוספות.

אנונימי אמר/ה...

סוזן יוסף
ואו להיות שרת החינוך ליום אחד. חתיכת תיק רציני זה לא ממש ההיתיי רוצה אבל אם כבר מדמיינים ונשאלת השאלה הכי מרכזית בכמה שנים האחרונות זה להכניס את התקשוב לביה״ס? קודם כל אני הכי בעד מסיבות אישיות שמצדיקות את הדבר . להלן השינויים בתחום זה:
1) מחשבים זה כלי מעולה לתלמיד ולמורה
2) בעזרת כלי התקשורת התלמיד משתף פעולה עם המורה.
3) הפרדת כיתות לפי הרמות תלמידים שכול כיתה תיהיה בקצב לימודי שלה עם כלי התקשוב כמובן
4) מיקרופון למרצה
5) קשר באמצעות המחשב שזה בלוק וכו בין המורה לתלמיד
6) פתיחת תחומי ידע עצום מאינפורמציה דרך האינטרנט במהלך השיעור משתפים כל אחד ואחד
7) כתיבת עבודות דרך המחשב שזה נותן חופשיות בכתיבה כי מבחינת טקסט יוצא נקי ויפה נכן שליחת עבודות דרך המייל חוסך למורים לסחוב עבודות כתובות.
8) בעזרת בפייסבוק נוצרים קשרים בביהס אם קיימת בושה לדבר פנים מול פנים
9) ההורים הופכים להיות בקשר אינטרנטי עם המורים דרך מייל
10) מבחנים דרך מחשב המורה מקבל את התשובות במחשב בודק
11) זה כמובן רק חלק קטן בשינוי הגדול הזה מקווה שיצליח ומאמינה שכך יהיה 

רקפת אמר/ה...

לו הייתי (באמת שאני לא רוצה):
1. גיוס ראש הממשלה וממשלת ישראל לפרויקט – המשמעות הגדלת התקציב באופן משמעותי.
2. מעלה קמפיין סביב הנושא היתרונות במהפכת התקשוב... (להסברה ולקידום הפרויקט).
3. במקביל יוצאת במבצע גיוס מורים (מיוחדים לנושא) מקרב אנשי ההי טק. (כולל פרסום כמות המורים הנדרשת וכל חודש כמה נגשו וכ'..)
4. מודיעה על החלפת ספרי לימוד בספרים אלקטרונים (+הסבר על החיסכון לטווח הארוך)
5. הכשרות למורים, וצוותים מקצועיים בית ספריים.
6. פעילות מול בית הספר (הפעלת אתר) + הכנה טכנולוגית בבית הספר + גיוס איש טכני לכל בי"ס
7. גיוס תרומות ציוד מחשבים לבתי הספר
8. מודיעה על לו"ז לביצוע לדוגמא: התחלת ביצוע ארצי תוך שנתיים, גיוס מורים שנה, הכנסת ספרים אלקטרונים במקום ספרי לימוד תוך שנתיים, הכשרות למורים במהלך השנתיים,
9. משנה את מערך הלימודים בהתאם (מקצועות הלימוד).
10. יוצרת שת"פ לקמפיין בין הממשלה / משרד החינוך, המורים, ההורים והתלמידים.
הרחבה תימסר לשר החינוך שיבצע הפרויקט.
בברכה, רקפת בר לב

אנונימי אמר/ה...

עיסא סאמרה
לו הייתי שרת החינוך קודם כל מיד אשים לןח חכם וגם לכל ילד צריך להיות מחשב ואני תומכת בשילוב התקשוב בבתי ספר למשל : הבלוגים שאנחנו למדנו בכיתה הייה מאוד מעניין והייה כלי עזר לכל אחד שיש לו בעייה למשל אם אני תוקעת בבעייה מסוימת , אז אני מיד פןתרת את זה דרך הבלוגים .
- אני ממליצה על המורים לעשות יותר השתלמיות בגלל שזה גם עולה מרמת התלמידים שבבתי הספר.
-ביחס לכלפי האלימות בבתי ספר , לוהייתי שרת חינוך הייתי עושה שיעורים בסיסיים כמו המתמטיקה גם שיעורים אלימות בבתי ספר -כי זה נקודה חשובה מאוד היום מה שאנחנו רואים מה מתרחש בבתי ספר בתקופה האחרונה בין התלמידים למורים וגם בין התלמידים לבין עצמם.

אורית באלאק אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך ליום אחד הייתי עושה יןם הפוך ובו המורים הם תלמידים
ובעצם מלמדים את המורים מחשבים,לצערי אני במערכת החינוך יש מורים שעדיין אינם יודעים כיצד להשתמש בטכנולוגיות, ובקידמה שסביבם .
לא יזיק למורים ללמןד קצת מהצעירים אולי בדרך זו נצליח להשיג גם מטרה של הבנה לליבם ועולמם ואולי נצמצם קצת את פער הדורות שמאוד בולט אם כי טיפה מצטמצם כי מועסקים מורים צעירים יותר מאשר בעבר.

סרסור גומאנה אמר/ה...

סרסור גומאנה
לו הייתי במקום שרת החינוך הייתי עושה הרבה דברים ושינויים בבתי ספר מהם:
-קודם כל , מתרכזת למחשוב בבתי ספר חייב להיות לכל ילד מחשב רק בגילאים חטיבת ביניים ותיכון כדי שהייה אצלם מידע על האתרים ועל כל מה שקשור באינטרנט וזה יעזור להם בעתיד ובלימוד שלהם ,כי זה חשוב לדעת ולנסות..
- אני ממליצה שצריך להיות לכל מורה אתר או בלוג שיכול לשתף ,לדעת ןלעזור לתלמידים שלו וגם תלמידיו יוכלו לשתף איתו ולהגיד כל הבקשות שלהם ובזה נוצר קשר ביניהם,
-צריך גם להיות בבתי ספר מצלמות אבטחה שיכול המנהל לדעת ולעלות כל מה שיש בחוץ ומה קורה בפנים למשל האלימות שמצויה בין התלמידים לבין עצמם ןגם בינם לבין המורים וכל סוגי בעיות...
-גם ממליצה שיהייה אלחוטי בבתי הספר.
- גם צריך להיות אתר בבית הספר שכולל כל העבודות ומחקרים הקודמים שבכך יכול התלמיד לקחת עזרה משם כמו למשל חומר עזר.
-ביחס לפסיכומטרי אני ממליצה שיורידו מהממוצע שהם מחייבים התלמידים היום לקבל אותם באוניברסיטות .
-בקשר לתוכניות הלימודים שצריך להוסיף שיעורים בחירה לאחר הצוהריים שמתרכזים על אומנות ,ספורט, מוסיקה וכדו,

אנונימי אמר/ה...

בדיר בוהיסה
לו הייתי שרת חינוך ליום אחד.
הייתי עובדת על הכנסת התקשוב בתהליך הלמידה כדי לאפשר ללומדים ללמוד מהבית למידה מרחוק .
להכין את כל התלמידים שיעברו קורסים למחשבים שיהיה לכל תלמיד להשטלתות במחשיב ולא רק המצוינים אלא גם החלשים,ובמיוחד התלמידים עם ליקות למידה שדרך המחשב יכולים לקדם אותם ןלתת להם להשתלב עם התלמידים הרגילים במהירות.
בקשר למנהלים והמורים,להכין את כל הצבת מנהלים ומורים בבתי הספר ולעבור כמה השתלמיות להתמקד טוב מאוד בתחום המחשיב.
וחשוב מאוד שהמורה ישלוט יותר מהתלמידים ואם אין לו את זה יהיה לו בעייה , מול התלמידים המציינים.

Unknown אמר/ה...

ערב טוב,
מכיוון שאני מאמינה בלב מלא שתקשוב לא יכול להחליף לגמרי את שיטת הלימוד הרגילה אני,בתור שרת החינוך, הייתי בתור התחלה מקצה כשעתיים אולי טיפה יותר בלהכניס שיעור מחשב ואינטרנט לתלמידים. במקביל הייתי מורה על מעין השתלמות למורים כדי שהמורים והתלמידים יהיו בקו מאוזן. נניח אם מתחילים ללמוד שיעורי מחשב בכיתה ו' אז כעבור שנה כאשר כולם יהיו בקו מאוזן אני אתחיל לשלב בין התיקשוב למערכת החינוך הרגילה על מנת גם לשמור על עניין במהלך השיעור ועל מנת לא לאבד את התלמידים אשר לא כל כך "מחתברים" לעניין האינטרנט והמחשבים. בנוסף הייתי נותנת אופציית בחירה לתלמידים באיזה שיטה יותר נוח להם ללמוד.
הדס טייכמן.

אנונימי אמר/ה...

אחר צהריים טובים,
אלמלא הייתי שרת החינוך הייתי נוקטת בפעולות הבאות על מנת לשלב את מערכת התקשוב במערכת החינוך-
ראשית כל, הייתי עובדת על מנת להגדיל את התקציב לפרויקט התקשוב.
שנית הייתי מקצה כוח מסוים של מורים שיתמקצעו בלימוד המקצוע וכאשר כל המורים יהיו ברמה חת של ידע במחשבים ואינרנט הייתי מנסה להכניס בהדרגה את שיטת התקשוב לחינוך נניח הייתי מתחילה בפעולות מתוקשבות בשיעורים יותר " פשוטים" ומנסה לראות איך התלמידים והמורים מקבלים את השינוי ולפי זה מנסה להבין האם אפשר לשלב באופן מלא את מערכת התקשוב או חלקית ועל פי כך ממשיכה לפעול לפי התוכנית או לעשות בה את השינויים הדרושים .
שרון בהרב

יורם כהן אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך, הייתי מכפיל את השעות של כל מקצוע.
שעה אחת התלמידים ילמדו פרונטאלית, ובשעה השנייה הם ילמדו בצורה מתוקשבת.
למשל, שיעור תנ"ך רגיל ושיעור תנ"ך מתוקשב.
לצערי, זה לא יקרה, כי תמיד הבעיה היא כסף ןתקציבים.

שרית שמעון אמר/ה...

לו הייתי שר החינוך ליום אחד הייתי מקימה מנהלת המונה צוות מקצועי הכולל אנשי מיחשוב מורים חדשים וותיקים ויועץ ארגוני וכו'. צוות זה יהיה אחראי לבצע את הדברים הבאים:

- שליחת מורים לסדנאות והשתלמויות
בנושא תקשוב, מחשוב, הטכנולוגיה
המתחדשת וכו'.
- הצמדת מחשב אישי לכל מורה והצמדת
מנחה בכל בית ספר שיסייע בהטמעת
הידע.
- שדרוג מערכות המחשוב בבתי הספר.
- הקמת פורומים למקצועות השונים בכל
בית ספר בהם יוכלו המורים לתקשר
עם התלמידים.
כל התהליך לעיל צריך להתבצע בצורה מדודה ומקצועית! מידת ההצלחה מאד תלויה באופן ביצוע התהליך, שכן אוכלוסיית עובדי הוראה מונה אחוז לא מבוטל של מורים מבוגרים שלא הייתה להם גישה למחשב.

Unknown אמר/ה...

"לו הייתי......" מישהו חכם אמר היום: "לו הייתי שר החינוך - הייתי מתפטר!" אם היתה בידיי האפשרות לשנות משהו בעתיד הקרוב הייתי ממנה הרבה סגנים, סגן לכל מחוז. הייתי מנסה להתייחס לחינוך כאל עסק, במגזר העיסקי לא היו מתרחשים מחדלים כגון בזבוז כל כך הרבה משאבים לשווא. אני מאמינה ששלב א' מחייב צמצום של מס' התלמידים בכיתה, הכשרה של צוות המורים בנושאי התקשוב וכפי שאמרתי בשיעור הראשון, אני ממש מאמינה בכך שאין מקום להצטדקויות בשלב זה, על מערכת החינוך להחדיר את נושא התקשוב במלוא העוצמה, שילוב של לימודי רובוטיקה ומדעים הכרחי כיום ובעתיד הקרוב יהיה קריטי לקיומנו.אני מניחה שצוות ההוראה יהיה חייב לצמצם פערים בחשיבה ובהתנהלות הכללית אם התקשוב יכנס כחלק בלתי נפרד, לא עוד ספירה של מס' המחשבים בביה"ס אלא לימוד מעמיק ורציני כחלק מהשיעורים.התקציב קיים, הקבעון במחשבה הוא הבעיה.אני חושבת שבעזרת המחשוב יש להתמקד בנושא השפות, למידת שפות זרות מכיתה ב'.
הייתי משקיעה בשילוב של הורים במסגרת הלימודית ומנצלת הורים מתחום הפרסום, השיווק , ניהול מערכות מידע, תקשוב ותקשורת על מנת לשלבם כחלק בלתי נפרד מכוח העזר, הורה יוכל לתרום מהידע שלו בהתנדבות במסגרת מאורגנת של שיעורים כך שכל הצדדים ירוויחו מכך.
בנתיים אלך לדרכי בתור שר הבישול והכביסה.....

latefa אמר/ה...

עאמר לטיפה:-
לו הייתי שרת חינוך הייתי עושה הרבה לטובת הכלל במיוחד לתלמידים הדור החדש עם השימוש בתכנולוגיה ולשנות תהליך קוגיניציה תקשוב ולמידה בחינוך.
* הרכשת הנהלת וצוות המורים בשלוף התקשוב במערכת החינוך -לכל תלמיד מחשב נייד מולו בבית הספר וגם בבית-לתת עזרה למי שאין יכולת לרכשת מחשב .
* בקשר לההליך המבחנים בבית הספר ובהבגריות גם בבסיכומטרי נהפכות למתקשבות .
* הייתי מקשרת את כל התלמידים לכל העולם לצבירת ידע של אחרים מוטב שנהיה חלק מתהליך התכנולוגיה החדשה בכל העולם,והעדיפות הראשנה לטובת התלמידים.

latefa אמר/ה...

עאמר לטיפה:-
לו הייתי שרת חינוך הייתי עושה הרבה לטובת הכלל במיוחד לתלמידים הדור החדש עם השימוש בתכנולוגיה ולשנות תהליך קוגיניציה תקשוב ולמידה בחינוך.
* הרכשת הנהלת וצוות המורים בשלוף התקשוב במערכת החינוך -לכל תלמיד מחשב נייד מולו בבית הספר וגם בבית-לתת עזרה למי שאין יכולת לרכשת מחשב .
* בקשר לההליך המבחנים בבית הספר ובהבגריות גם בבסיכומטרי נהפכות למתקשבות .
* הייתי מקשרת את כל התלמידים לכל העולם לצבירת ידע של אחרים מוטב שנהיה חלק מתהליך התכנולוגיה החדשה בכל העולם,והעדיפות הראשנה לטובת התלמידים.

latefa אמר/ה...

עאמר לטיפה:-
לו הייתי שרת חינוך הייתי עושה הרבה לטובת הכלל במיוחד לתלמידים הדור החדש עם השימוש בתכנולוגיה ולשנות תהליך קוגיניציה תקשוב ולמידה בחינוך.
* הרכשת הנהלת וצוות המורים בשלוף התקשוב במערכת החינוך -לכל תלמיד מחשב נייד מולו בבית הספר וגם בבית-לתת עזרה למי שאין יכולת לרכשת מחשב .
* בקשר לההליך המבחנים בבית הספר ובהבגריות גם בבסיכומטרי נהפכות למתקשבות .
* הייתי מקשרת את כל התלמידים לכל העולם לצבירת ידע של אחרים מוטב שנהיה חלק מתהליך התכנולוגיה החדשה בכל העולם,והעדיפות הראשנה לטובת התלמידים.

עדי גולדשטיין אמר/ה...

"החברה המודרנית מושתת על טכנולוגיה רבת עוצמה, על צמיחה מתמדת התובעת קיום תקשורת".
כשרת החינוך, גם אם ליום אחד, הייתי דואגת להשמיע את קולי למען המחר ולהשריש את המודעות בטיב השילוב של החינוך והסביבה המתוקשבת - אין ספק כי הגדלת התקציב הייתה פותחת דלתות בפני רעיונות חדשים ויישומם.
תחילה הייתי דואגת להקנות את הידע הנדרש לכל אלה הלוקחים חלק בתהליך החינוך (מורים ודרגים גבוהים), אשר כגורמים המוסרים מידע, עליהם להיות בעלי הידע הרב יותר, ולמרבית האירוניה, אנו חיים בעידן בו ילדים תופסים את מקומם בתחום זה, ואף מותירים אותם ורבים אחרים פעורי פה.
הייתי מעניקה לכל בית ספר כמות מחשבים התואמת לכיתת לימוד, כדי שלכל תלמיד תהיה ההזדמנות והיכולת להשתלב, גם אם הדבר היה מצריך את הקטנת כמות התלמידים לכיתה, מה שיכול אף להועיל, אך לא הייתי מצמידה לכל תלמיד מחשב למשך יום הלימודים השלם, מאחר ואני בדעה שזה היה מרחיק אותם מכלל החברה, במיוחד במסגרת הבית ספרית, שהיא הזדמנות להיפתח לחברה זו, ולא לחיות מאחורי צג המחשב.
אין ספק כי קיים מגוון רחב של הצעות לשיפור רמת החינוך בארץ, אך לצערי אין בידי את הזמן הדרוש, שכן זה נושא שדורש טיפול שיתפרס על פני שנים, ובטח שלא יום אחד.

עדי גולדשטיין

רועי אלמוזנינו אמר/ה...

כשר חינוך ליום אחד וכפרט הלוקח חלק בחברה, אין ספק כי חינוך נכון יוכל להיעשות אך ורק בבית ספר אשר יינתן ע"י מומחים, וכי אין גורם אחר אשר יכול להחליף את בית הספר.
למרות זאת, לא אתנגד לשלב בין השניים שכן שילוב הטכנולוגיה יכולה לשפר את תהליך הלמידה וההוראה, במיוחד כאשר הנגישות למידע הוא זמין לכל.
הייתי דורש להגדיל את תקציב החינוך, להקנות ידע הן למורים והן לתלמידים בתחום, להעניק לכל תלמיד מחשב, ולא במסגרת הכיתית, והבית ספרית, אלא במסגרת הביתית, שם הוא נדרש לגורם מחנך המקנה מידע, בעוד בכיתה הוא נעזר במורה.
בית הספר מהווה מסגרת ברורה לילד, בה מעבר להקניית הידע הוא מפתח גם את הכישורים החברתיים שלו, לעומת הבית שם הוא "מתרחק" מהחברה, וחוזר למסגרת המשפחתית והעמוסה בעיסוקי היום יום, מכאן, הייתי מציע לשלב גם את ההורים ולערב אותם יותר בתהליך, שכן הזמינות והנגישות לקבלת מידע דרך המחשב היא יעילה יותר וכך כל הורה יוכל לדעת את מצב הילד בבית הספר, שהוא הבית השני.

רועי אלמוזנינו

חפצי מטטוב אמר/ה...

אילו הייתח שרת החינוך ליום אחד אז הייתי מחליטה על מנת לשלב את התקשוב במערכת החינוך בישראל שיש להכניס את המחשב כבר בגני הילדים כדי השילדים ילמדו כבר מגיל צעיר כדי שכשיגיעו לבית הספר אז כולם יהיו עם אותה רמת ידע בסיסית הנחוצה לשימוש בטכנולוגיה
וכן הייתי מכשירה את כל המורים לפתח את נושא התקשוב על מנת שיוכלו להיות כמתווך בתהליך הלמידה בין ההקשר הלימודי לכלי הממוחשב.
חפצי מטטוב

אילנה נעים אמר/ה...

אילנה נעים
לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי מכניסה את מערכת התיקשוב כאורח חיים
במערכת החינוך.
*הרחבת השימוש המושכל בטכנולוגיה המידע, התקשורת, בהוראה ובלמידה.
*מענה לנוער בעל צרכים מיוחדים
*שילוב דו סיטרי בין ביה"ס לקהילה
*מניעת פער דיגיטלי

אנונימי אמר/ה...

הזמנה לישיבה דחופה להיום.

האמת אני רואה שאנו לא מתקדמים כראוי מבחינת הטכנולגיה ברצוני להרחיב את התקציב לשילוב התקשוב
בבתי הספר ואני רואה שאת האדם הראוי למבצע הזה ברצוני שתעני למשאלתי כי אין לי זמן רק להיום ואני מחכה לך במשרדי. אני מקווה למהפכה גדולה ולשינוי אני מאמינה בעולם הישן והחדש חובה עליך לבוא תודה אנו נדבר על משכורת גדולה.

שרת החינוך אימאן

אנונימי אמר/ה...

הזמנה לישיבה דחופה להיום.
לכבוד :ד"ר גילה
האמת אני רואה שאנו לא מתקדמים כראוי מבחינת הטכנולגיה ברצוני להרחיב את התקציב לשילוב התקשוב
בבתי הספר ואני רואה שאת האדם הראוי למבצע הזה ברצוני שתעני למשאלתי כי אין לי זמן רק להיום ואני מחכה לך במשרדי. אני מקווה למהפכה גדולה ולשינוי אני מאמינה בעולם הישן והחדש חובה עליך לבוא תודה אנו נדבר על משכורת גדולה.

שרת החינוך אימאן

latefa אמר/ה...

צרצור ח'תאם:-
הייתי מעדיפה הפיכת הכתה לסביבה מתוקשבת לכל תלמיד מחשב נייד מולו להשתמש בו גם בבית .
הפיכת כל תחום בתי הספר בלימידה מתוקשבת וגם שיטת המבחנים בכל התחומים נהפכות למתוקשבות .
הייתי מקשרת את כל התלמידים לכל העולם לצבירת ידע מן האחירים לשלב אותם בטכנולוגיה החדשה לטובת התלמידים ולקניית ידע מרחב.

מורן לוי אמר/ה...

אם הייתי שרת חינוך ליום אחד וואי איזה מלחיץ ,כל האחריות של החינוך בישראל בידיים שלי.

קודם כל הייתי דואגת לבתי הספר בעיירות פיתוח(כי הגיע הזמן שידאגו להם ויטפחו אותם) שיהיו בכל הכיתות מחשבים ןהמורים יקבלו הדרכות והכשרות מתאימות .
אחרי זה הייתי דואגת לכך שבכל שאר בתי הספר בארץ יהיו מחשבים ושיהיה שבוע של הדרכות למורים כדי שלא ישארו מאחור, הכנסת המחשבים לבתי הספר תקל על התלמידים ועל המורים, התלמידים יהיו יותר סקרנים וישתפו פעולה.
בנוסף הייתי מפתחת תוכנה שתהייה בכל מחשב שתלמד את התלמידים את הנורמות והערכים ומהי דרך ארץ? שיהיה מודעות ואולי ככה האלימות תפחת בבתי הספר.


אני באמת מקווה שהתקשוב יניב תוצאות בעתיד ויעזור למערכת החינוך וההישגים של התלמידים יעלו.

מורן לוי

אנונימי אמר/ה...

סלאם
לו הייתהי שרת החינוך ליום אחד קודם כל היתי מוציאה את התלמיד מהמרכז ומחזירה למורה את כבודו בכך שאני מחזירה אותו למרכז ואז אולי כן תהיה אפשרות אפילו אם היתה מזערית לחנך את התלמדים ואת הוריהם. ואחר כך אם אני אשאר בתפקיד עד סוף היום ולא אתפטרת אתחיל לחשוב על עניין הטכנולוגיה ,המחשבים והכנסתם למערכת אבל אני חושבת שאני לא אספיק לעשות את זה, לכן אני לא רוצה להתפרע ולרשום לכם רשימה
סלאם

אנונימי אמר/ה...

שרת חינוך ליום אחד...
לדעתי האישית המורים אינם מודעים לעולם שמחוץ לכותלי בית הספר, הם אינם מודעים לכך שמחוץ לבית הספר כל המערכות העיסקיות ממוחשבות, אדם המעוניין לעבוד - ולא משנה באיזו עבודה חייב מיומנויות בסיסיות בתחום המיחשוב.
על מערכת החינוך להחדיר את רציונל העיסוק בתחום זה, אם על ידי ביקורים במערכות עיסקיות או הבאתם לכיתות/ לצוות המורים.
לאחר מכן כמו שציינו קודמיי, לבצע הכשרות, ימי עיון, לימוד והחדרת התיקשוב לתוך מערכי השיעור במטרה להדגים וליישם את התיקשוב בשיעורים עצמם, חניכת המורים בתחום זה הינה קריטית עקב החשש הגדול מהתחום ומהחלפת המורה במחשב - דעות רווחות בקרב המורים.
כמו-כן, קיימות השתלמויות בתשלום רבות למגזר זה, ההשתלמויות כיום נעשות גם על תחומים שאינם קשורים כלל ללימוד או אסטרטגיות לימודיות - לדעתי יש צורך להגביל את ההשתלמויות לצורכי הוראה בלבד.

מיותר לציין כי יש צורך לבדוק את נושא הקצאת משאבים וחלוקת מחשבים לבתי הספר וכן מחשבים למורים לצורך העבודה.

נושא זה הינו רחב, עמוק ודרושים שינויים קריטיים רבים על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

סיפור אישי:
רק היום ניסיתי לגרום לבית הספר בו אני עובדת להעביר את שיעוריי ב"חדר מחשבים" להלן התגובה שקיבלתי:"למה? מה זה יתן לך?"...

בתקווה לשינוי,
מיכל ש.

אנונימי אמר/ה...

סיגלית שטרן: לו הייתי שרת חינוך ליום אחד הייתי א) ממליצה על תכנית הכשרה מיוחדת בתקשוב למורים.
ב) הייתי ממליצה להתחיל להעביר חלק מהמקצועות למערך שיעור מתוקשב.
ג) הייתי ממליצה לשדרג את הספרים לספרים אלקטרוניים.
כרגע אלו הדברים שעולים .. בטח יש עוד הרבה אפשרויות.. יחד עם עולם התקשוב הייתי ממליצה על כיתות עם מספר קטן יותר של תלמידים...

תודה.

תמר הראל אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד כנראה שלא ההיתי מספיקה להעביר דבר...אבל בהנחה שהיה לי תקציב ההיתי ראשית משקיעה במורים"מכריחה "אותם לעבור מספר קורסים סופר מקצועיים לגבי הטכנולוגיה עצמה ויתרונות השימוש בה .ההיתי גורמת להם"להתאהב"להכיר ולהוקיר את החדשנות הזו שידען שהתמזל מזלם ובשנת 2009 זו יכולה להיות תרומה אדירה לחינוך ...אחרי ששהיתי ממקצעת את המורים רק אז יכולתי להעביר תקציב כספי לבתי הספר להכניס מיחשוב מתקדם לכיתות הנמוכות ביותר ומקציבה כמובן שעות הדרכה בתוך מערכת הלימודים לשימוש בתקשוב כאמצעי למידה

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי מנסה להגדיר את מהות הבעיה בגינה אני מבקשת להכניס את התקשוב למערכת החינוך. להלן הבעיה - בקבלה היהודית ישנו משפט האומר אם תשקה דשא בליטרים אין סופיים של מים לעולם לא יצמח להיות אקליפטוס. ז"א מערכת החינוך מסתכלת על הכיתה ככלל ולא על התלמיד כפרט ומכאן שורש הבעיה, מערכת של מורה אחד מול עשרות תלמידים לעולם לא תוכל לעודד תלמיד לפי קצת התקדמותו ומאידך המחשב יכול לנתח ולעבד את נתוני התלמיד לברר היכן הקשיים ובעיקר את הדרך לעקוף אותם. אפקט זה יוצר בעיקר קטליזטור חיובי לגיורי התלמיד לדעת ובעיקר להתקדם.

טלי צ'רנר

Nofar Flesher אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי דואגת שתהיה נגישות למחשבים ולאינטרנט בכל בתי הספר. אני חושבת שחשוב שתהיה לתלמידים האפשרות להיכנס לעולם הטכנולוגיה ולהפתח לעולם המידע האין גבולי לפחות במסגרת הבית-ספרית במיוחד לאור העובדה שהמחשב לא נגיש בכל בית.
נופר ח.

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי:
- משלבת מחשבים בתוכנית הלימודים
- דואגת שלכל ילד יהיה מחשב אישי
משלו כדי לחשוף את התלמידים
לטכנולוגיה המתקדמת.
- דואגת שבבתי הספר תהיה נגישות
למורים ולתלמידים לאינטרנט.
- דואגת להכשרת המורים בנושאי המחשב
ובשליטה בו.
- הייתי משלבת שיעורי מחשב בתוכנית
הלימודים וגורמת לכולם להיות
שווים ברמת הידע שלהם.
ריקי שאמו כהן

Nofar Flesher אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי דואגת לשלב את הטכנולוגיה במסגרת הבית ספרית. השימוש במחשבים הוא מאוד חשוב ותורם רבות לידע של התלמידים. באמצעות הקלטות של שיעורים ניתן להגיע לרוב התלמידים ולאפשר גם לאלו שלא יכולים ללמוד במסגרת זו ולרכוש השכלה כמו כל השאר.
רחלי ניר-דדוש

חטיב אנפאל אמר/ה...

שלום לכול:
לו הייתי שרת חינוך ליום אחד הייתי עושה שינויים בביתי הספר קודם כול כגון: הייתי עושה חדר למחשב הלוח החכם לכול בתי הספר,אלחוטי ממליצה שיהיה לכול ילד מחשב,הייתי מוסיפה לתוכנית הלימודים שבבית הספר עוד שיעורים שהתלמידים יכולים ליהנות מהם כמו למשל,ספורט,מוסיקה,רקודו
וכדו..
להתקין מצלימות אבטחה לכול בתי הספר וזה יעזור למנהלים ומורים לעלות למה שמתרחש בסביב ביתי הספר היתי ממליצה לכול המורים שהיהי להם אתאר לימודי כדי לםפק חומר עזר לילדים שצריכים עזרה וגם ליצור קשר ליהיה מועדכן לכול הדברים שנוגעים בתלמידיו וגם תלמידיו יוכלו לכתוב לו כל הבקשות .

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך הייתי הופכת את הכיתות, לכיתות ממוחשבות כד לקדם אותם לעידן שלנו היום שכל ילד וכל ילדה יודעים מהו מחשב בצורה מקיפה ביותר.
הייתי הופכת את הכיתות לכל ילד מחשב והמורה עובדת עם לוח חכם, דבר שיקרב את הילדים בעידן שלנו להיות יותר מרוכזים,יותר מתענינים בחומר הנלמד, יהיה ניתן ליצור שיעור סנכרוני מול בתי ספר אחרים בארץ או בארצות אחרות דבר שיגרום ליצירת קשרים חברתים, קידום שפה אחרת, צבירת ידע רחב יותר. נהפוך את הלמידה לכפר גלובלי
מעיין קוזמה

אנונימי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך....
אני מאמינה שעל מנת לחולל שינוי כה גדול במערכת החינוך קודם כל הייתי יומת שיחות עם ראש הממשלה והשרים הבכירים על מנת להגדיל את תקציב החינוך באופן משמעותי ומשנה חלק מן כיתות הלימוד לכיתות חכמות במקצועות נבחרים. משתדלת שלכל ילד יהיה מחשב צמוד אליו בכיתה הנל . בנוסף יהיה צורך בקורס השלמה למורים כדי שיוכלו ללמד את התלמידים על הצד הטוב ביותר. מקמימה מרכז תמיכה אשר יוכל לשרת את התלמידים והמורים כאחד.
ירדן בר

רוית אליהו אמר/ה...

לו היתי שרת החינוך הייתי דואגת למספר דברים,
הייתימכניסה יותר את השימוש בטכנולוגיה ותקשוב לתוך מערכות החינוך.וזאת מכוון שהתקשוב הפך להיות חלק בלתי נפרד מאיתנוובנוסףהוא מקל על העבודה עם הניירת למורים.
בנוסף הייתי דואגת יותר תקציבים לבית הספר בכדי לאפשר להכניס לשם שיעורים שיתנהלו מול מחשב כאשר המורה הוא זה שיבחר את הנושא וידאג לנהל את השיעור .
וכך הייתי מסייעת למורים להלהיב את התלמידים ולדאוג שאכן הלמידה יותר מופנמת מאשר שימוש בספרים ומחברות .

רוית אליהו אמר/ה...

לו היתי שרת החינוך הייתי דואגת למספר דברים,
הייתימכניסה יותר את השימוש בטכנולוגיה ותקשוב לתוך מערכות החינוך.וזאת מכוון שהתקשוב הפך להיות חלק בלתי נפרד מאיתנוובנוסףהוא מקל על העבודה עם הניירת למורים.
בנוסף הייתי דואגת יותר תקציבים לבית הספר בכדי לאפשר להכניס לשם שיעורים שיתנהלו מול מחשב כאשר המורה הוא זה שיבחר את הנושא וידאג לנהל את השיעור .
וכך הייתי מסייעת למורים להלהיב את התלמידים ולדאוג שאכן הלמידה יותר מופנמת מאשר שימוש בספרים ומחברות .

עיסא עאידה אמר/ה...

שלום....
לו הייתי שרת חינוך ליום אחד הייתי נותנת לכל תלמיד בכיתה לרכוש מחשב כי יש הרבה תלמידים שחסר להם את המחשב בגלל המצב הכלכלי נכון יש במחשב חסרונות אבל יש גם יתרונות והם ילמדו הרבה ידע בתחומים שונים וגם אחזק בלמידה על המחשב כי הוא עכשיו בזמן הזה הוא השפה המודירנית .
והייתי מחייבת את המורים לעשות השתלמיות וקורסים בתחום התקשוב כדי שהם יוכלו ללמד התלמידים בצורה נכונה והיתי גם עושה הרבה קורסם לתלמידים בתחום המחשב שיוכלו לשלוט על המחשב ....

סיגל ישראלי אמר/ה...

לו הייתי שרת החינוך ליום אחד הייתי מתחילה בהשתלמויות ותמיכה למורים, שהם הגורם החשוב ביותר לטעמי, בהצלחה או בכישלון של תוכניות למידה חינוכיות. הייתי יוצרת רשת תמיכה שבנויה ממורים שכבר מלמדים בסביבה מתוקשבת ומוצאים אותה פרודוקטיבית ואפקטיבית . והם עמיתיהם לעבודה שבאים מהשטח, ילוו אותם באופן אישי ויעבדו איתם על מיומנויות של תקשוב בסיסי, יעודדו אותם ויראו להם שזה עוזר. כמו כן ליווי פדגוגי שיקל על חששותיהם הנובעים לרוב מבורות / אי ידיעה.ילמדו אותם איך לבצע בפועל פעילות מתוקשבת, לא רק בצורה עיונית אלא מעשית וחוויתית. כמו כן הייתי מכניסה זאת כחלק בלתי נפרד ממערך שיעורים במכללות ללימודי חינוך והוראה. כך שמורים חדשים כבר יצמחו עם זה. לאחר ההטמעה והפגת החששות אתפנה ליצירת אוירה כיתתית של סביבת למידה מתוקשבת, אגייס כספים ותקציבים בכדי לפתח רשת מקצועית,טכנית ואנושית בכל בית ספר.