קוראים

15.11.2009

מפגש פורום חינוך ב 2.12.09 - תקשוב מערכת החינוך

ביום ד' ה 2.12.2009 בין השעות 11.30-14.00 יתקיים במרכז ללימודים אקדמיים מפגש פורום חינוך שיעסוק בתקשוב מערכת החינוך.
במפגש יציגו המשתתפים את חזונם/תפיסתם כיצד יש לשלב את התקשוב במערכת החינוך בישראל, כל אחד מנקודת המבט שלו: האקדמית, המגזר הערבי, המגזר העסקי ותלמידים עם לקויי למידה.
חשוב! לסטודנטים המשתתפים בפורום אתם מוזמנים להעלות כאן שאלות שיוצגו למרצים המשתתפים בפורום.

לפרטים והרשמה: http://www.mla.ac.il/?CategoryID=1757&ArticleID=696

להלן פרטים וקישורים על המשתתפים בפורום:
פרופ' אבנר זיו, ראש החוג לייעוץ חינוכי, המרכז ללימודים אקדמיים
על אבנר זיו בויקיפדיה

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%A0%D7%A8_%D7%96%D7%99%D7%95


מר גדעון זיילר, מנכ"ל חברת E-learning
אתר החברה - http://www.e-learning.co.il/home/index.asp

ד"ר סיגל עדן, אוניברסיטת בר-אילן ומרכז צ'ייס לחקר טכנולוגיות למידה - האוניברסיטת הפתוחה

כרטיס ביקור http://chais.openu.ac.il/Sigal_Eden_card_Heb.html
הרצאה בכנס איגוד האינטרנט ב 2009
http://isoc.org.il/conf2009/lecturers.php?session_id=6&lecturer_id=6


ד"ר נימר ביאעה, מפקח תקשוב במשרד החינוך ומרצה במכללת אלקאסמי
קישור למושב בכנס איגוד האינטרנט 2009
http://www.isoc.org.il/conf2009/sessions.php?session_id=5

מר אבי ביתן, יו"ר חבר הנאמנים, המרכז ללימודים אקדמיים
יציג דוגמאות מרתקות מהשטח.

11 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שאלה לגדעון זיילר: האם יש הבדל בין ארגונים עסקיים לארגונים חינוכיים מבחינת שילוב התקשוב?

אנונימי אמר/ה...

לד"ר ביאעה - איך אפשר לדבר על תקשוב כשאין מחשבים לילדים בבית ספר שאני מלמד?

אנונימי אמר/ה...

שאלה למר גדעון זיילר:
האם וכיצד אתם מנסים להטמיע את הטכנולוגיה שלכם במיגזר החינוכי? באלו קשיים אתם נתקלים, וכיצד אתם מתגברים על הקשיים :-) ??

שאלה נוספת: מה זה גזעוניזם? איזו תכונה זה מבטא???

אנונימי אמר/ה...

שאלה לפרופסור אבנר זיו:
האם ההומור מצליח להשתלב גם במפגשי למידה מרחוק? האם הוא שונה מההומור הקיים במפגשי פנים מול פנים?

אשמח לשמוע על מחקרים הנעשים בתחום ההומור המתפתח בטכנולוגיות שיחה א- סינכרונית (פורומים, אימיילים וכו')

אנונימי אמר/ה...

שאלות לדר' סיגל עדן:
אלו טכנולוגיות תקשורת ספציפיות את רואה בשטח (במערכת החינוך המיוחד) כמעצימות את האוכלוסיות המיוחדות, דוגמאות מישראל... - האם קיימת מגמת התפתחות בתחום בשנים האחרונות וכיצד היא באה לידי ביטוי?

כיצד את רואה את טכנולוגיית התקשורת הא- סינכרונית באה לידי ביטוי באוכלוסיית לקויי הלמידה, המתקשים לקרוא ולהביע עצמם בכתב?

ד"ר גילה קורץ אמר/ה...

חזונו של פרופ יורם עשת מהאוניברסיטה הפתוחה

לדעתי, בכדי לשפר את האפקטיביות של תקשוב מערכת החינוך, מדיניות התקשוב צריכה להישען על מספר "רגליים", המהוות תנאי ליצירת סיכוי להצלחת התהליך:

1. חזון: על קובעי מדיניות התקשוב להגדיר את החזון התקשובי שלהם: האם הם מעוניינים שהתקשוב יהווה מנוף לשינוי תרבות בית הספר, או שהם מסתפקים בשיפור השגי התלמידים בתחומי הדעת השונים (כלומר: הגישה הרדיקלית לעומת הגישה המסורתית בהטמעה).
2. ניהול ושותפות: תהליך הטמעה יעיל חייב להתנהל, כך שכל השותפים בו (מנהלים, מורים, תלמידים) לוקחים חלק פעיל בתהליך.
3. תשתיות: על קובעי המדיניות, לדאוג לתשתיות אנושיות ופיזיות המתאימות לשימוש בטכנולוגיות לצרכי ההוראה. הדבר כולל בניית כיתוב המתאימות לפדגוגיה המתאימה ללמידה והוראה בסביבה טכנולוגיות (למשל, כיתות בעלות ארכיטקטורה "היקפית").
4. קוריקולום וגישות הוראתיות: יש להתאים את תוכנית הלימודים ואת התפישות ההוראתיות המנחות את המערכת, ללמידה בסביבות טכנולוגיות. למשל: לא סביר להמשיך ולדבוק בגישות הוראתיות בהן המורה משמש מקור בלעדי לידע, בעוד המערכת מאפשרת ללומדים גישה חופשית למקורות מידע בלתי מוגבלים ברשת האינטרנט.
5. מיומנויות: על המערכת להדגיש פיתוח מיומנויות של אוריינות דיגיטלית, המאפשרת ללומדים ולמלמדים לעשות שימוש נבון בטכנולוגיות העומדות לרשותם. למשל: עצם השליטה בתוכנה לבניית מצגות, אינה מבטיחה הוראה יעילה בעזרתה. היא מחייבת הבנת מגבלות הכלי ויכולת הוראה מתאימה בעזרתו. הדבר נכון גם לגבי כלים להוראה מרחוק, כגון אינטרוויז, המחייבים את הלומדים והמלמדים להיות בעלי מיומנויות גבוהות של פיצול קשב. בנוסף, יש לפתח מיומנויות חשיבה ביקורתית לגבי מידע, שבלעדיהן, הופכים הלומדים והמלמדים ל"הדיוטות חסרי מנגנוני סינון ובקרה על הידע הזמין עבורם.

ד"ר נימר ביאעה אמר/ה...

לגבי השאלה: איך אפשר לדבר על תקשוב בשאין מחשבים בבית הספר? כמובן, שאי אפשר, אבל בהרצאה אתייחס למקורות התקצוב ולתהליכים שעוזרים למחשוב בית הספר באופן ארצי ולא רק בבתי ספר ערביים.

לילי אמר/ה...

נהניתי אתמול בכנס ההרצאות היו מאוד מעניינות ,בעיקר נהניתי מהרמאתו של פרופ' אבנר זיו כיוון שהנושא מאוד קרוב לליבי ,אכן שנותנים בידי המורים כלים,אפשרויות וגם תמיכה בית ספרית נראה כי הכל אפשרי.

ד"ר גילה קורץ אמר/ה...

לילי,
חן חן. אני שמחה שמצאת עניין במפגש אתמול.
גילה

דורית סלע אמר/ה...

גילה,
בעקבות השתתפותי במפגש פורום החינוך שעסק בתקשוב מערכת החינוך ברצוני, ראשית להביע את הערכתי על הארגון המעולה של הכנס - ארגון אינו חזות התוכן אולם הוא רב משקל בחוויתם של המשתתפים בו.
ובאשר לתכנים - חשוב לי לציין שהמגוון הרחב של הדוברים שהציגו את עמדותיהם, השקפותיהם, עיסוקם - הרחיב את היריעה ואיפשר הסתכלות מעשירה על הנושא באופן שמעורר מחשבות, הסכמות ואי הסכמות, משאלות לב...
למרות שהיו אלה "טעימות" בלבד הן בהחלט פתחו פתח להמשך דיון משותף ואישי של כל העוסקים בחינוך ובשילוב מיטבי של טכנולוגיות הלמידה במערכת.

יישר כח
דורית סלע

ד"ר גילה קורץ אמר/ה...

דורית שלום,
חן חן על המילים המעודדות. אני שמחה שמצאת עניין בפורום.
מה שבטוח שהדבר דורש המון, המון עבודת הכנה.
גילה